TOP 25 wydawców na YouTube. Niektóre duże media daleko za czołówką
Wśród kanałów o charakterze informacyjnym i publicystycznym na YouTube prowadzonych przez media najwięcej subskrybentów ma Kanał Zero, na podium znalazły się profile Telewizji Republika i Super Expressu. Strategie obecności na YouTube są różne, stąd kanały niektórych dużych mediów znajdują się bardzo daleko od czołówki zestawienia.
Należący do Google YouTube to dawna czołowy serwis wideo w Polsce, który miesięcznie odwiedza grubo ponad 20 mln użytkowników. Stąd nie dziwi fakt, że wszystkie najważniejsze media mają w nim konta, nawet od kilkunastu lat. Przyjrzeliśmy się, jaką cieszą się one popularnością.
Kanał Zero jest najmłodszym medium w zestawieniu, bo jego profil na YouTube ruszył 23 października 2023 roku, a programy zaczęły trafiać na kanał w lutym 2024 roku, po oficjalnym starcie projektu. Mimo tego udało mu się zająć pozycję lidera w naszym rankingu (oparliśmy go o dane Socialblade) - ma 1,46 mln subskrybentów.
Trzeba podkreślić, że Kanał Zero nie ma na razie swojej strony internetowej - wszystkie jego programy są dostępne właśnie na YouTube. Trafiło tam dotąd niemal 3 tys. materiałów, poza treściami nagrywanymi wcześniej, realizowanych jest wiele programów na żywo.
Telewizja Republika z ponad miliardem wyświetleń na YouTube
Drugie miejsce zajęła Telewizja Republika z 1,31 mln subskrybentów. Stacja ta na YouTube udostępniła dotąd ponad 48 tys. materiałów, w serwisie można też oglądać jej przekaz na żywo oraz liczne materiały i programy. Kanał zyskał większą popularność w 2024 roku, gdy przechwyciła część widzów TVP Info po zmianie kierownictwa publicznego nadawcy. Republika może pochwalić się też jeszcze jednym sukcesem - jako jedyna w zestawieniu przekroczyła miliard wyświetleń swoich materiałów.
Podium zajmuje jeszcze Super Express, który od kilku lat rozwija swój kanał na YouTube, realizując tam autorskie programy. Kanałowi udało się zgromadzić dotąd ponad 1,05 mln subskrybentów. W zestawieniu TOP25 znalazł się jeszcze jeden kanał tej gazety o nazwie Super Ring, w którym są również pokazywane programy (zajął miejsce 19.).
Czwarte miejsce zajął kanał Wirtualnej Polski, któremu do miliona trochę brakuje - ma bowiem 754 tys. subskrybentów. W zestawieniu jest jeszcze jeden kanał tego wydawcy - Wirtualna Polska News, posiadający 178 tys. subskrybentów. Główny kanał Wirtualnej Polski poza wideo z wiadomościami publikuje wywiady z gwiazdami czy treści sportowe, z kolei mniejszy kanał – zgodnie zresztą z nazwą – skupia się na newsach.
Radio ZET na czele stacji radiowych
Stacją radiową, najwyżej notowaną w zestawieniu, jest Radio ZET. Zajmuje ono miejsce piąte z 608 tys. subskrybujących. Oczko niżej znalazł się Goniec, pokazujący na YouTube sporo swoich programów. Na jego subskrybowanie zdecydowało się już pół miliona osób. Siódma pozycja należy do kanału portalu naTemat (475 tys. subskrybentów).
Po Republice drugi najpopularniejszy kanał na YouTube wśród stacji newsowych posiada TVP Info. Główny kanał tej telewizji subskrybuje 423 tys. osób, co daje mu ósme miejsce. Znajduje się na nim prawie 30 tys. materiałów (nie ma streamingu samej stacji), co oznacza, że po zmianie władzy z TVP wiele archiwalnych materiałów pozostało na tym kanale. Inaczej postąpiono ze stronę internetową stacji, której archiwum wyczyszczono. Ta stacja ma jeszcze jeden kanał w TOP25 - na 15. miejscu jest TVP Info Publicystyka.
Dziewiąta pozycja należy do Onetu, mającego 384 tys. subskrybentów (w zestawieniu jest jeszcze kanał porannego programu “Onet Rano”). Dziesiątkę zamyka kanał telewizji wPolsce24 z 370 tys. subskrybujących. Ta stacja również poza programami udostępnia na YouTube przekaz na żywo.
TVN24 i Interia daleko od podium
Zdecydowanie niżej są kanały niektórych dużych mediów. Kanał czołowej stacji newsowej w Polsce, czyli TVN24 jest na pozycji 20. (ma 101 tys. subskrybentów), a Interii na miejscu 23. (67,8 tys. subskrybentów). Z czego to wynika? Z różnej strategii wydawców i nadawców.
Kanał TVN24 powstał zaledwie cztery i pół roku temu, a większą jego promocję stacja postawiła dopiero w 2024 roku. Nadawca nie wrzuca tam na bieżąco programów i wywiadów (te trafiają do płatnego serwisu streamingowego TVN24 GO), a jedynie krótkie newsy czy wybrane reportaże – stąd nieduża liczba treści wideo - jest ich nieco ponad 2,7 tys.
Interia udostępnia na swoim kanale głównie autorskie podcasty - dotąd trafiło tam nieco ponad 2,2 tys. materiałów.
Poza TOP25 znalazł się np. kanał „Gazety Wyborczej”, gdzie znajdziemy zaledwie nieco ponad 2 tys. materiałów, a dziennie trafia tam jedno wideo. “GW” również stawia na treści dostępne za paywallem.
Zestawienie dotyczy kanałów mediów na YouTube, na których dominują treści informacyjne i publicystyczne. Zostało przygotowane dzięki wykorzystaniu narzędzia Socialblade, oparte jest na danych zebranych 24 stycznia 2025 roku.
W przypadku wyświetleń dane Socialblade są szacunkowe i mogą różnić się od danych widocznych w Studio YouTube.
Dołącz do dyskusji: TOP 25 wydawców na YouTube. Niektóre duże media daleko za czołówką