SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyborczy slalom reklamowy

W TV, prasie czy radiu zostało już niewiele wolnego miejsca na reklamy. Domy mediowe przygotowujące partiom kampanie przedwyborcze narzekają, że wciąż nie wiadomo, kiedy zaczną się wybory.

- Opracowaliśmy kilka wariantów i zarezerwowaliśmy czas w niektórych mediach. Na pewno w tym roku będą to kampanie mocno skondensowane - mówi "Rzeczpospolitej" Sebastian Olszowy, media director z domu mediowego MindShare, który planuje medialną kampanię Platformy. Wiadomo, że czas i miejsce reklamowe w telewizji i outdoorze wykupiły lub zarezerwowały komercyjne firmy.

"Rz" pisze, że nie ma więc co liczyć, że media zyskają w tym roku na kampaniach tyle co dwa lata temu. Według szacunków Starlinka partie polityczne zapłaciły za promocję w mediach przed dwoma laty za podwójne wybory (prezydenckie i do Sejmu) ponad 60 mln zł. Ubiegłoroczne wybory samorządowe kosztowały już "tylko" ok. 20 mln zł.

Specjaliści od planowania reklam nie martwią się jednak o czas w telewizji. - Jeśli w telewizjach zostaną otwarte bloki wyborcze, to nie będzie problemu - mówi Sebastian Olszowy. Tomasz Tęcza, mediaplanner z domu mediowego SPC House of Media, który planuje kampanię Prawa i Sprawiedliwości, dodaje, że reklamy w telewizji zawsze można wykupić po kosztach z cennika. A to, choć droższe niż kupowanie pakietów, jest możliwe nawet z niewielkim wyprzedzeniem.

Kłopotów nie będzie z prasą i radiem. - W radiu raczej nie ma problemów z rezerwacją czasu reklamowego, ale na razie nie widać żadnego przedwyborczego ruchu - mówi Maciej Teliszewski, dyrektor CR Media Consulting. Jaromir Sroga, dyrektor biura reklamy Eurozet, do której należy m.in. Radio Zet, spodziewa się rezerwacji czasu reklamowego na krótko przed rozpoczęciem kampanii.

Najtrudniej będzie z reklamą zewnętrzną. Wprawdzie firmy outdoorowe zapewniają, że warto dopytywać się o wolne billboardy, jednak większość jest już wykupiona lub zarezerwowana. Do wykorzystania są jeszcze nośniki wielkopowierzchniowe. Kampania może wejść w ambient media.

Dołącz do dyskusji: Wyborczy slalom reklamowy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl