SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Starcom: wpływy z działalności mediowej wzrosły o 8,6 proc., a zysk z 10,2 do 14,6 mln zł

W ub.r. dom mediowy Starcom (należący do Publicis Groupe) zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 9,4 proc. do 839,22 mln zł. 815,62 mln zł pochodziło z działalności mediowej, a 23,6 mln zł z usług rachunkowych. Firma miała 14,65 mln zł zysku netto, wobec 10,16 mln zł zysku rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Przychody netto Starcomu ze sprzedaży zwiększyły się z 767,38 mln zł w 2016 roku do 839,22 mln zł w ub.r. (czyli o 9,4 proc.), a wpływy tylko z działalności mediowej - z 751,11 do 815,62 mln zł.

W sprawozdaniach złożonych w KRS Starcom wyliczył, że w ub.r. pracował dla takich firm i marek jak m.in. T-Mobile, Leroy Merlin, Eurobank, ZPT Kruszwica, Bakalland, Samsung, Avon Cosmetics Polska i BZ WBK. Ponadto pozyskał kilkunastu nowych klientów, m. in. Allegro, Fiat, Visa i Restaurant Partner Polska.

- Agencja budowała silną pozycję na rynku w oparciu o pozycjonowanie human experience company, dowodząc, że może mieć realny wpływ na wyniki biznesowe swoich klientów, dzięki doskonałemu zrozumieniu relacji między konsumentami a markami, mediami i technologiami. Starcom we współpracy z innymi agencjami i departamentami Publicis Media doskonalił kompetencje strategiczne, analityczne, badawcze, technologiczne, content marketingowe i performance marketingowe - opisał zarząd Starcomu.

Do firmy należy też oddział Re:Sources Poland zajmuje się prowadzeniem ksiąg rachunkowych dla różnych polskich spółek należących do Publicis Groupe. W ub.r. jego wpływy wyniosły 23,6 mln zł, co wobec 16,28 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 45 proc.

Koszty operacyjne Starcomu wzrosły z 756,1 mln zł w 2016 roku do 818,97 mln zł w ub.r. (to 8,3 proc. w górę). Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na usługi obce, czyli w praktyce zakup powierzchni i czasu reklamowego w mediach. Nakłady w tym zakresie zwiększyły się w skali roku z 701,31 do 754,34 mln zł.

Z kolei wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 40,28 do 47,06 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 7,17 do 8,22 mln zł. W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 400,6 pełnych etatów, wobec 364,7 rok wcześniej. Czteroosobowy zarząd spółki zarobił w ub.r. 3,56 mln zł (w 2016 roku było to 3,68 mln zł).

Przypomnijmy, że jesienią ub.r. z kierownictwa Publicis Media odeszły Monika Bronowska i Beata Golubińska, a dołączyły Iwona Jaśkiewicz-Kundera, Magda Kolenkiewicz, Agata Majecka i Anna Sakowicz.

Zysk Starcomu ze sprzedaży wyniósł w ub.r. 20,25 mln zł, wobec 11,28 mln zł w 2016 roku. Zysk firmy z działalności operacyjnej zwiększył się z 13,28 do 19,34 mln zł, a zysk netto - z 10,16 do 14,65 mln zł.

Bezpośrednim właścicielem Starcomu jest Leo Burnett.

Dołącz do dyskusji: Starcom: wpływy z działalności mediowej wzrosły o 8,6 proc., a zysk z 10,2 do 14,6 mln zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jack
Fakturki za kikunie też są w raportuniu. Brawunio.
odpowiedź
User
Wawak
Banda złodzieji i wyłudzaczy pieniędzy. Mistrzowie kick-backów, czyli zwykłych łapówek oferujący drogie, kompletnie już dzisiaj zbędne pośrednictwo i zgarniający za to gigantyczną kasę.
odpowiedź