Premier, minister zdrowia i prezydent najdroższymi medialnie politykami w polskim internecie, Jarosław Kaczyński na 5. miejscu
Na blisko 124 mln zł oszacowano wartość internetowych przekazów z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego. Tym samym jest on najdroższym medialnie politykiem w polskim internecie - wynika z raportu Instytut Przywództwa. Na drugim miejscu znalazł się minister zdrowia Adam Niedzielski, na trzecim - prezydent Andrzej Duda.
Instytut Przywództwa przygotował ranking wartości medialnej liderów politycznych w internecie w roku 2021. W tym celu przeanalizowano wzmianki o wybranych liderach politycznych w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 14 lipca br., które zamieszczone zostały na portalach internetowych, stronach informacyjnych, blogach, ale także na portalach mediów społecznościowych (Twitter, YouTube, TikTok). Jak podaje Instytut - ze względu na politykę udostępniania informacji w analizie nie uwzględniono ani Facebooka, ani Instragrama.
Aby wyliczyć wartość medialną przekazów, wykorzystano wskaźnik ekwiwalentu reklamowego bez uwzględnienia zniżek reklamowych. Ekwiwalent taki to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Jego wartość zależy między innymi od objętości materiału, rodzaju medium oraz zasięgu. Z danych Instytutu wynika, że premier Mateusz Morawiecki jest najdroższym medialnie politykiem w polskim internecie. Wartość przekazów z udziałem premiera wyniosła 123,91 miliona złotych.
Na drugim miejscu znalazł się minister zdrowia Adam Niedzielski - 112,25 mln zł; dalej prezydent Andrzej Duda - 101,66 mln zł. Na czwartym miejscu uplasował się szef KPRM Michał Dworczyk - 78,67 mln zł; następnie znaleźli się szef PiS Jarosław Kaczyński - 74,84 mln zł; a tuż za nim - lider PO Donald Tusk z przekazami wartymi 41,01 mln zł; wicepremier, szef MRPiT Jarosław Gowin - 36,21 mln zł; prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski - 35,35 mln zł; minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek - 32,72 mln zł. Pierwszą dziesiątkę zamyka były lider PO Borys Budka - 27,65 mln zł.
- Pierwszego miejsca mogliśmy się spodziewać, gdyż premier - z racji pełnionej funkcji - codziennie pojawia się w doniesieniach medialnych. Na przykładzie Adama Niedzielskiego, który zajął drugie miejsce, widzimy jaki wpływ na obecność ministra w mediach ma nadzwyczajna sytuacja jaką jest pandemia - komentuje Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.
- Prawdziwy lider nie potrzebuje stanowiska, aby zaprezentować to, co robi i jaki ma to wpływ na innych. Widać to na przykładzie Rafała Trzaskowskiego, który do powrotu Donalda Tuska był postrzegany jako de facto lider opozycji. Idący z nim w ramię w ramię, a czasem go wyprzedzający w sondażach Szymon Hołownia w naszym rankingu zajął 12. miejsce - dodaje Gąsiorowski.
Wartość przekazów z udziałem Hołowni wyniosła 20,12 mln zł. Tuż przed nim na 11. miejscu znalazł się minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro - 23 mln zł, a na 13. miejscu wicepremier, szef MAP Jacek Sasin - 18,41 mln zł. Prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz uplasował się na 14 miejscu - 15,27 mln zł, tuż za nim na 15. miejscu znalazł się wicemarszałek Sejmu Ryszard Terlecki - 13,05 mln zł. Lider Kukiz'15 Paweł Kukiz znalazł się na 19. miejscu – z wartością 10,92 mln zł.
Prezes Instytutu, Piotr Gąsiorowski, ma ponad 30-letnie doświadczenie z zakresu rozwoju i szkolenia liderów. Jest założycielem Instytutu i organizatorem polskiej edycji Global Leadership Summit (największej na świecie konferencji poruszającej temat przywództwa). Jest również absolwentem MBA na Harvard University. W kwietniu br. Instytut Przywództwa powierzył warszawskiej agencji Świeża Bazylia PR działania komunikacyjne w obszarze media relations.
Dołącz do dyskusji: Premier, minister zdrowia i prezydent najdroższymi medialnie politykami w polskim internecie, Jarosław Kaczyński na 5. miejscu