Polsat z największymi wpływami z reklam. Aflofarm wydał najwięcej
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w styczniu 2015 roku były wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm.
W styczniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,92 mln spotów reklamowych, o 16,26 proc. więcej, niż w styczniu ub.r. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,29 mld zł, co oznacza wzrost o 9,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 153,64 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 7,55 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 1,11 proc. do 125,71 mln zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (113,21 mln zł; wzrost o 1,54 proc.) i TVP2 (95,20 mln zł; w dół o 6,24 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TV4 z wpływami na poziomie 36,64 mln zł i wzrostem o 43,30 proc. W styczniu ub.r. stacja ta zajmowała miejsce siódme.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Eska TV - było to 129,03 proc. do 13,70 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
styczeń 2014 | styczeń 2015 | |
Polsat | 142 853 095 | 153 636 795 |
TVN | 127 121 710 | 125 707 260 |
TVP1 | 111 497 035 | 113 212 600 |
TVP2 | 101 541 965 | 95 203 951 |
TV4 | 25 570 623 | 36 641 703 |
TVN24 | 29 432 796 | 29 070 056 |
TV PULS | 18 809 802 | 27 275 382 |
AXN | 24 969 500 | 26 982 474 |
Discovery | 32 580 065 | 25 541 800 |
TVN7 | 22 347 807 | 24 214 060 |
Polsat2 | 17 623 628 | 21 020 010 |
Stopklatka | - | 18 572 810 |
TVP ABC | - | 18 338 230 |
TLC | 23 215 650 | 17 088 850 |
National Geographic | 15 337 395 | 17 045 083 |
Comedy Central | 16 228 351 | 16 536 231 |
Investigation Discovery | 18 170 550 | 15 681 679 |
Disney Channel | 13 637 354 | 15 027 937 |
Eska TV | 5 983 282 | 13 703 310 |
Polo TV | 5 925 769 | 13 549 430 |
W styczniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 171,42 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 70,37 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (44,09 mln zł; do góry o 61,57 proc.) i US Pharmacia (26,97 mln zł; w dół o 19,70 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
styczeń 2014 | styczeń 2015 | |
AFLOFARM | 100 615 013 | 171 422 098 |
NESTLE | 27 290 184 | 44 093 697 |
US PHARMACIA INC. | 33 582 417 | 26 967 660 |
UNILEVER | 28 769 137 | 26 721 120 |
PROCTER & GAMBLE | 24 778 890 | 26 048 779 |
POLPHARMA | 20 938 888 | 22 927 127 |
ORANGE SA | 26 917 905 | 22 002 244 |
NOVARTIS | 21 603 415 | 20 864 420 |
RECKITT BENCKISER | 14 400 479 | 20 715 901 |
P4 | 14 236 336 | 19 882 053 |
TEVA PHARMACEUTICALS | 12 691 580 | 19 796 439 |
FERRERO | 14 884 581 | 16 709 182 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 18 956 343 | 16 524 745 |
VOLKSWAGEN GROUP | 16 343 304 | 16 128 135 |
GLAXO SMITHKLINE | 25 298 555 | 14 892 441 |
LOREAL | 10 551 081 | 14 443 513 |
PEPSICO | 19 030 617 | 13 346 610 |
JERONIMO MARTINS | 7 821 519 | 13 123 784 |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA | 4 068 487 | 13 119 249 |
POLSAT I POLKOMTEL SA | 7 850 | 12 915 423 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat z największymi wpływami z reklam. Aflofarm wydał najwięcej
OGLADAM TEN POLSAT I INNE BADZIEWNE PROGRAMY NIE NA BIEZACO TYLKO ODTWARZAJAC PROGRAM Z HARD DISK OMIJAM SZEROKIM LUKIEM TE REKLAMY BANKOW, BANKOW, BANKOW, SZAMPONOW DO WLOSOW, JEDZENIA I INNEGO BADZIEWIA.
CZASAMI JAK OGLADAM NA BIEZACO I ZACZYNA SIE REKLAMA ROBIE PAUZE I IDE SIE ZESRAC, POZNIEJ WRACAM I OGLADAM TO CO CHCE.
ALE W KONCU ILE RAZY MOZNA NA DOBE SRAC ?