SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2025 rok. Jakie zmiany dla reklamodawców?

Kilkuprocentowy wzrost cen reklam, ułatwienia dla reklamodawców inwestujących równocześnie w telewizję i online oraz dalszy rozwój oferty digital – to najważniejsze zmiany w ofercie reklamowej Telewizji Polskiej na 2025 rok.

fot. AKPAfot. AKPA

Jak już informowaliśmy, w TVP w 2025 roku zdrożeje koszt dotarcia reklamy - w zależności od poziomu wydatków - nawet o kilkanaście proc. Będzie też mniej niż dotychczas klastrów.

Najważniejszą zmianą są ułatwienia w zakupie i preferencyjne warunki dla tych reklamodawców, którzy złożą deklarację wydatków online. Przy deklaracji w wysokości 10 proc. wydatków telewizyjnych, marketer jest uprawniony do otrzymania najniższych kosztów z danego progu wydatków, otrzymuje też dodatkowy rabat na zakup cennikowy oraz rabat na wszystkie produkty digital i preferencyjną indeksację dla długości spotów online. Telewizja Polska dynamicznie rozwija też ofertę digital. W tym roku w serwisie TVP VOD udostępniono widzom usługę catch-up umożliwiającą wybór interesujących treści, niezależnie od ramówki telewizyjnej. Wraz z rozwojem oferty programowej zmienia się też oferta reklamowa TVP.

“Chcemy premiować tych, którzy inwestują w digital”

– Traktujemy naszą ofertę programową całościowo. Seriale, sport, publicystyka czy programy rozrywkowe tworzymy dla każdego widza, niezależnie od tego, czy będzie on oglądał treści w telewizji czy w aplikacjach TVP. Dlatego chcemy premiować tych marketerów, którzy w swoich inwestycjach reklamowych zauważają trend rosnącej widowni online i są skłonni złożyć odpowiednią deklarację wydatków. W 2025 roku jeszcze mocniej stawiamy na obecność treści TVP w każdym środowisku – i w telewizji linearnej, i w świecie aplikacji oraz streamingu. Chcemy, żeby nasze działania dawały pełnię korzyści markom naszych partnerów, dlatego wychodzimy z szeregiem atrakcyjnych korzyści dla firm podążających wraz z nami w tym trendzie – komentuje Marcin Gudowicz, dyrektor Biura Reklamy i Marketingu TVP.

Nowa polityka handlowa TVP upraszcza strukturę progów budżetowych, konsolidując trzy najniższe progi. Jednocześnie utrzymano tzw. progi „open” na poziomie 21 mln zł w pakiecie TVP MIX i 18 mln zł w kanałach tematycznych, co odpowiada bieżącemu zapotrzebowaniu na te pakiety. Połączenie dolnych progów deklaracji ma być korzystne dla reklamodawców o niewielkich budżetach na reklamę telewizyjną. Zasadnicza większość tych firm to polskie małe i średnie przedsiębiorstwa.

Preferowany zakup cennikowy, nowe pakiety reklamowe

Nadal preferowaną formą zakupu telewizji jest zakup cennikowy. Aby promować tę formę zakupu polityka handlowa na 2025 rok wprowadza rozszerzenie dostępności gwarancji średniej ceny cennikowej dla wszystkich klientów realizujących 100 proc. zakupu w tej formule, bez wymogu osiągania minimalnych progów wydatków. Reklamodawcy korzystający z tej oferty mają gwarancję obniżenia średniorocznej ceny cennikowej o 5% w stosunku do 2024 roku.

Ceny reklam w TVP zmieniają się w zależności od produktu i poziomu inwestycji. I tak, przy zakupie najszerszego pakietu TVP MIX ceny w publikowanych clustrach rosną od 1 do 16 proc., średnio 7 proc. dla partnerów z deklaracją online. W pakiecie tematycznym ceny rosną od 2 do 14 proc., średnio o 7 proc.

Nowością w ofercie są cztery tematyczne pakiety reklamowe, które zastępują dotychczasowe predefiniowane grupy w ramach TVP MIX. Pakiety te są rozliczane w oparciu o grupy, do których są kierowane. Zmiana ta jest naturalną konsekwencją rosnącej popularności kanałów tematycznych TVP oraz kanałów partnerskich.

Wydłużono również obowiązywanie preferencyjnych warunków dla marketerów powracających do TVP lub znacząco zwiększających swoje wydatki. Oferta w 2024 roku została bardzo dobrze odebrana przez rynek i ułatwiła wielu reklamodawcom wypracowanie znaczącej efektywności inwestycji reklamowych kierowanych do TVP.

Bogatsza oferta online

Jednocześnie wprowadzono nowe produkty w ofercie online, w tym pakiet „Stream&Live”. Umożliwia on emisję reklam przy wyselekcjonowanych i jakościowych treściach streamingu live dostępnych na kanałach TVP oraz FAST na platformie Rakuten TV. Reklamy emitowane będą w środowisku gwarantującym najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz efektywności emisji, tj. wysokie wskaźniki widoczności i pełnych odtworzeń dla reklam wideo. 

Nowością jest również pakiet „Rodzina”, który oferuje emisję reklam przy treściach familijnych, skierowanych do rodzin z dziećmi. W ofercie pozostaje cieszący się dużą popularnością na rynku pakiet „CTV” („connected TV"), zapewniający reklamę wyłącznie w środowisku łączącym najlepsze cechy tradycyjnej TV (duży ekran, wysoka jakość wizualna) i internetu.

– Nowa oferta handlowa na 2025 rok jest wyjściem w stronę świata multiscreen. Chcemy jeszcze mocniej rozwijać partnerstwa z markami naszych klientów i niezmiennie dawać im najlepszą ekspozycję oraz budować ich wartość. Kluczową dla nas zmianą są preferencje dla firm z deklaracją online. Ale to nie jedyne ważne zmiany. Produkty digital jeszcze lepiej dopasowane są do potrzeb naszych partnerów biznesowych, a te, które zmian nie potrzebowały – jak na przykład cieszący się wysokim popytem pakiet reklam wyłącznie na connected TV – pozostawiamy bez zmian. Mimo że sponsorowanie i lokowanie nie jest widoczne w naszej ofercie, to bardzo mocno stawiamy na rozwój tej części naszego biznesu. W 2025 roku tworzymy nowe przestrzenie do partnerstw brandów – chociażby w reaktywowanej po latach „Rodzince.pl” czy dając nowe możliwości w najlepszym polskim show muzycznym – serii „The Voice”. Liczymy mocno na rozwój współpracy zarówno z marketerami, jak i agencjami mediowymi, i wierzymy, że nasza nowa oferta handlowa jest krokiem naprzód w budowaniu tych partnerskich relacji – podsumowuje Marcin Gudowicz. 

Jak już informowaliśmy, zasady sprzedaży reklam w 2025 roku prezentuje już agencjom mediowym i reklamodawcom biuro reklamy TVN Media oraz Polsat Media.

Dołącz do dyskusji: TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2025 rok. Jakie zmiany dla reklamodawców?

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anonim
Donad Tusk zapowiadał za sianie propagandy, za to, że byli "dziennikarze" zarabiali miliony zł, że pójdą siedzieć. I co? I nic. Teraz za te pieniądze pewna TV organizuje Sylwestra na wschodzie Polski. Nie wspomnę o likwidacji TVP. Koalicja PiS-PO, zawsze razem... poza kamerami.
odpowiedź