LTTM w 2021 roku wypłaciła 63 mln zł twórcom internetowym. To o 50 proc. więcej niż rok wcześniej
W 2021 roku grupa LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset) wypłaciła współpracującym twórcom 63 miliony złotych. To o połowę więcej niż w 2020 roku. Dywersyfikacji uległy działania influencer marketingowe, a sieć partnerska utrzymała 12-procentowy udział w oglądalności YouTube'a w Polsce.
Jak podaje LTTM w podsumowaniu rocznym, w 2021 roku agencja zrealizowała 2505 współprac na linii marka-influencer dla 506 różnych podmiotów. Oznacza to, że (w przeliczeniu na dni robocze) średnio realizowano 10 współprac influencerskich dziennie. Średni koszt jednego pakietu świadczeń z influencerem wyniósł 18 807 złotych.
Marki stawiają na multiplatformowość
Klienci grupy postawili w ubiegłym roku na multiplatformowość: kampanie były realizowane zarówno na YouTube, jak i na Facebooku, Instagramie, TikToku i Twichu. Wzrósł również udział projektów niestandardowych - wykorzystania wizerunku, udziału w spotach reklamowych, wspólnych co-brandingowych projektów.
Zobacz: Lidija Vukić odchodzi z LTTM
- W ubiegłym roku postawiliśmy m.in. na działania niestandardowe, produkty opracowywane wspólnie z influencerami i przede wszystkim strategie cross-platformowe obejmujące wszystkie platformy social media. Udało nam się z sukcesem zrealizować pierwsze większe kampanie na TikToku, nadal rozwijamy kanały YouTube naszych klientów, zrealizowaliśmy nawet gamingową kampanię employer brandingową z udziałem influencerów z wykorzystaniem metaverse. Pandemia sprawiła, że coraz więcej klientów otwiera się na nowe digitalowe rozwiązania - komentuje Magdalena Talma, Sales Director w grupie LTTM.
63 mln dla twórców LTTM
W 2021 roku LTTM wypłacił Twórcom aż 63 miliony złotych, czyli o 50 proc. więcej niż w 2020 roku. W ubiegłym roku twórcy współpracujący z firmą opublikowali ponad 60 tysięcy filmów, przy których YouTube wyemitował łącznie 9,8 miliardów reklam.
Wzrosły również zarobki influencerów (RPM) - na 1000 wyświetleń na YouTube twórcy zarobili średnio o 80 proc. więcej niż rok wcześniej. Łączny czas oglądania (watchtime) wszystkich ich filmów wyniósł ponad 97 tysięcy lat.
Zobacz: Kanał "Beksy" reprezentowany przez Lifetube
- W minionym roku intensywnie pracowaliśmy nad optymalizacją kanałów naszych Twórców pod algorytmy YouTube’a i ich lepszą monetyzację. W niektórych przypadkach, przy tej samej liczbie wyświetleń wideo, zwiększyliśmy zarobki naszych twórców nawet kilkukrotnie. W 2022 będziemy się również skupiać na pomocy naszym partnerom w monetyzacji pozostałych platform - mówi Marcin Pyć, Head of Network Management LTTM-u.
Zobacz: Grupa LTTM wzmacnia obsługi klienta i sprzedaży
LTTM reprezentuje 1320 twórców internetowych, działających na niemal wszystkich platformach społecznościowych. 842 kanały zrzeszone w sieci LifeTube mają łącznie 207 milionów subskrypcji i odpowiadają za ponad 12 proc. całej oglądalności YouTube w Polsce.