SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa CCC dalej rośnie. Spółka, w którą Brzoska i Solorz włożyli miliard, nie wejdzie na giełdę

W zeszłym kwartale finansowym grupa CCC zwiększyła sprzedaż o 14 proc., a jej zyskowność podskoczyła ponad dwukrotnie. Firma ogłosiła, że jej spółka zależna Modivo, w którą kilka lat temu zainwestowali Zygmunt Solorz i Rafał Brzoska, wbrew zapowiedziom nie zadebiutuje na giełdzie.

Według wstępnych danych grupa kapitałowa CCC w kwartale finansowym od listopada 2024 do stycznia 2025 roku wypracowała 2,87 mld zł przychodów, co wobec 2,52 mld rok wcześniej oznacza wzrost o 14 proc.

W CCC mniej rabatów, a więcej globalnych marek

Największą linią biznesową firmy pozostaje CCC, którego kwartalna sprzedaż poszła w górę rok do roku o 25 proc. do 1,31 mld zł. W komunikacie wskazano, że co prawda marża brutto zmalała o 1,9 pkt proc. do 53,7 proc., ale po wyłączeniu obszaru hurtowego sięgnęła 57 proc.

Skąd ten wzrost? Jako główne przyczyny podano lepszą ofertę (wysoki udział nowych kolekcji przy rosnącym udziale globalnych marek, do których grupa CCC pozyskała licencje), zmienione na korzystniejsze warunki zakupów nowych kolekcji oraz zmniejszenie liczby rabatów.

Zysk operacyjny segmentu CCC poszedł w górę o 46 proc. do 198 mln zł, skorygowany zysk EBITDA – o 59 proc. do 303 mln zł, a skorygowana marża EBITDA – z 18,2 do 23,1 proc.

HalfPrice pojawił się na południu Europy

HalfPrice przychodowo urósł tylko nieznacznie mocniej od CCC – o 28 proc. do 558 mln zł. Sprzedaż porównywalna zwiększyła się zaś o 11 proc.

– Za nami intensywny kwartał, w którym HalfPrice zadebiutował na bardzo perspektywicznym rynku Europy Południowej - w Hiszpanii. Wyniki pierwszego sklepu w tym regionie przerosły nasze oczekiwania i widzimy ogromny potencjał do rozwoju sieci w tej części Europy – stwierdził w komunikacie prasowym Dariusz Miłek, szef i główny akcjonariusz grupy CCC.

CZYTAJ TEŻ: Buty Shaquille’a O’Neala to za mało. Grupa CCC przejmuje polskie sklepy z odzieżą sportową

Znacząco wzrosła też zyskowność HalfPrice, najmocniej na poziomie operacyjnym: z 9,8 do 15,8 proc. marży oraz z 43 do 88 mln zł zysku.

Modivo sprzedaje mniej, ale poprawia rentowność

Z kolei kwartalne przychody grupy Modivo zmniejszyły się o 3 proc. do 984 mln zł, wskutek spadku w sieci eobuwie o 6 proc. do 655 mln zł (szyld Modivo zanotował wzrost o 4 proc. do 328 mln zł).

Grupa CCC tłumaczy to wycofaniem się z działalności na najmniej rentownych rynkach (m.in. Francji, Szwecji, Szwajcarii i Austrii) oraz zapowiadanym ograniczeniem wydatków na performance marketingu (teraz firma w tym segmencie skupia się na reklamowani najbardziej rentownych produktów).

Natomiast przy ograniczeniu kosztów sprzedażowo-administracyjnych o 30 proc. grupa Modivo kolejny kwartał z rzędu mocno poprawiła rentowność. Skorygowany wynik EBITDA poszedł w górę z 65 mln zł straty do 98 mln zł zysku, a wynik operacyjny – z 85 mln zł straty do 96 mln zł zysku.

– Po wyprowadzeniu szyldów CCC i HalfPrice na wysokie poziomy rentowności, nasze działania koncentrują się obecnie na poprawie wyników Grupy Modivo. Efekty tych prac widzimy w skokowym umocnieniu rentowności biznesu online w ostatnich dwóch kwartałach. Pełne efekty realizowanych działań pokażemy w kolejnych okresach – komentuje Dariusz Miłek.

Nie będzie debiutu giełdowego Modivo

Od kilku lat grupa CCC deklarowała, że Modivo pojawi się na warszawskiej giełdzie. Teraz wycofuje się z tego planu.

Ze względu na modyfikację modelu biznesowego Grupy Modivo - transformację jej działalności w kierunku centrum operacyjnego biznesu online całej Grupy CCC i związanej z tym konieczności ścisłej integracji operacyjnej wszystkich kanałów i unifikacji bazy klienckiej, rezygnujemy z zapowiadanych wcześniej planów ubiegania się o dopuszczenie akcji Grupy Modivo do obrotu na GPW. Skupiamy się na poprowadzeniu tego biznesu w stronę najbardziej rentownej platformy e-commerce w Europie i jego pełnej integracji ze strukturami Grupy CCC – tłumaczy Miłek.

W komunikacie dodano, że przy zmianie roli Modivo w ramach grupy CCC „ewentualna oferta publiczna Modivo, prowadząca do rozproszenia akcjonariatu, byłaby w tej sytuacji sprzeczna z przyjętym kierunkiem konsolidacji kanałów online w Grupie”.

Oznacza to, że z inwestycji w Modivo (wówczas jeszcze eobuwie) poprzez sprzedaż akcji inwestorom giełdowym nie będą mogli wycofać się Zygmunt Solorz i Dariusz Miłek. Każdy z nich wiosną 2021 roku poprzez swój wehikuł inwestycyjny przejął 10 proc. walorów spółki za 500 mln zł.

W połowie 2021 roku niezabezpieczone obligacje Modivo, z opcją zamiany na akcje, za 500 mln zł kupił Softbank. – Rewizja wyceny zobowiązania w zamortyzowanym koszcie, uwzgledniająca brak konwersji zobowiązania z tytułu obligacji na akcje Modivo S.A. w ramach IPO, spowodowała obniżenie jego wartości. Obniżenie wartości zobowiązania na koniec Q4'24 wynosi 336 mln PLN, a wpływ netto tej korekty w Q4'24 to 291 mln PLN (aktualna wartość zobowiązania to 575 mln PLN) – podano w komunikacie grupy CCC.

W efekcie tej zmiany zysk netto grupy CCC za zeszły kwartał wzrośnie o 291 mln zł. – Kwota ta nie uwzględnia wyceny opcji dobrowolnej konwersji obligacji na akcje przez Softbank, która jest w toku aktualizacji i prezentowana jest w bilansie w odrębnej pozycji – zaznaczono.

Grupa CCC ma ponad tysiąc sklepów

Na koniec stycznia 2025 roku do grupy CCC należało 1 027 sklepów stacjonarnych, o 56 więcej niż przed rokiem. Liczba placówek CCC zwiększyła się o 18 do 814, a w przypadku HalfPrice – o 29 do 152.

Natomiast liczba sklepów pod szyldem eobuwie zmalała o trzy do 49.

Na poziomie skorygowanej EBITDA marża całej grupy CCC zwiększyła się z 8,3 do 18,3 proc., a zysk z 210 do 525 mln zł, zaś zysk operacyjny poszedł w górę z 95 do 368 mln zł. – Silniejsza synergia wszystkich Spółek w Grupie - w tym centralizacja zespołów i procesów, maksymalizacja wykorzystania omnichannelowego modelu biznesowego oraz większy udział produktów licencyjnych w ofercie, przynoszą oczekiwane efekty w postaci coraz bardziej rentownego biznesu – podkreśla Dariusz Miłek.

– Ubiegły rok był dla nas czasem intensywnych i głębokich zmian w Grupie. Z jednej strony cieszy nas poprawa wyników, ale to na pewno nie jest nasze ostatnie słowo. W 2025 roku naszą aspiracją jest osiągnięcie 12 mld zł przychodu i rentowności EBITDA na poziomie 20 proc. – podkreśla.

Wyniki grupy CCC bardzo spodobały się inwestorom giełdowym. We wtorek przed południem akcje spółki drożały o ok. 12 proc., przekraczając pułap 200 zł.

Przez minione 12 miesięcy kurs firmy urósł trzykrotnie.

Dołącz do dyskusji: Grupa CCC dalej rośnie. Spółka, w którą Brzoska i Solorz włożyli miliard, nie wejdzie na giełdę

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hhhhhh
Wszędzie to samo barachło
0 0
odpowiedź
User
Olo
Jakas akcja w internecie z Brzoską
Chyba wylupione ocieplenie wizerunku
2 1
odpowiedź
User
Olo
Jakas akcja w internecie z Brzoską
Chyba wylupione ocieplenie wizerunku
0 1
odpowiedź