LinkedIn to już nie tylko miejsce do kontaktów zawodowych, ale tętniąca życiem społeczność. Za podsumowanie jej życia wziął się Gracjan Jamroszczyk, który stworzył memiczne prasówki pod marką “LinkedIn Na Gorąco”, przypominające okładkę znanego czasopisma dla kobiet. – Staram się, żeby tematy, które publikuję, były głośne, kontrowersyjne, czyli wybieram to, co wywołało wśród użytkowników szerszą dyskusję – mówi nam twórca przedsięwzięcia.
Premiera australijskiej nowości Netfliksa zatytułowanej „Ocet jabłkowy” zbiegła się z aresztowaniem w Polsce internetowego oszusta specjalizującego się w leczeniu chorób nowotworowych suplementami niewiadomego pochodzenia. Oskar D., podobnie jak bohaterka serialu, żerował na desperacji, niewiedzy i naiwności chorych. Suplementacyjne eldorado trwa w najlepsze w mediach społecznościowych, podobnie jak sprzedaż dostępu do aplikacji, które uleczą dosłownie wszystko.
W 2025 roku branża medialna staje przed wieloma wyzwaniami, w tym naciskami politycznymi, problemami ekonomicznymi oraz ochroną własności intelektualnej w obliczu rosnącej dominacji platform opartych na sztucznej inteligencji. Takie wnioski płyną z raportu Reutersa, poświęconego kondycji mediów na świecie.
Szwajcarski nadawca publiczny SRG SSR z końcem 2024 roku zrezygnował z emisji FM i postawił na DAB+. Jak informuje digitalfernsehen.de, od początku stycznia słuchalność rozgłośni należących do SRG SSR spadła o ponad 23 proc. Stacje komercyjne mają nadawać analogowo w Szwajcarii do końca przyszłego roku.
Stacja Fox planuje uruchomić do końca 2025 r. samodzielnego serwisu streamingowego w modelu subskrypcji. W ofercie mają znaleźć się m.in. treści sportowe i newsowe.
Lildl, Action, Rossmann oraz IKEA to sieci handlowe, w których Polacy najchętniej planowali zakupy według Rankingu Sieci Handlowych aplikacji Listonic.
Do grona prowadzących „Budzimy się”, porannego programu telewizji wPolsce24 (Fratria) dołączyła Agata Rowińska, wicedyrektor stacji.
Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu (Ringier Axel Springer) udaje się na trzymiesięczny urlop wypoczynkowy - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
Choć ostatnie lata to boom na pracę spoza biura, te czasy powoli się kończą. Coraz więcej firm decyduje się na przywracanie pracy stacjonarnej. Pracownicy różnie na to reagują. – Problem nie leży moim zdaniem w samym powrocie do biura, ale w sposobie, w jaki ta decyzja jest podejmowana i komunikowana – ocenia Paweł Józefiak, e-commerce manager z Macmillan Education.
Program „Rap generation”, który ma wyłonić gwiazdy młodego pokolenia raperów, na początku marca zadebiutuje na platformie Prime Video. Ujawniono datę premiery.
Największy na świecie państwowy fundusz inwestycyjny Oljefondet poinformował o zakończeniu obserwacji Orlenu pod kątem łamania przez polską firmę praw człowieka, wolności dziennikarskich i swobody wypowiedzi w mediach należących do Polska Press. Postępowanie trwało od 2023 roku.
W 2024 roku zmienił się nieco układ sił wśród największych reklamodawców mediów tradycyjnych. Z czołówki wypadły McDonald’s Polska i P4, a trafiły do niej: sieć drogerii Rossmann i koncern Procter&Gamble Polska - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Liczba spotów emitowanych w TV Republika w styczniu br. była o blisko 70 proc. mniejsza niż przed rokiem. O połowę zmalała też liczba aktywnych na jej antenie marek - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Dominika Wielowieyska zebrała do tej pory 690 zł na Patronite. Konto założyła niemal dwa miesiące temu, ale go prawie nie promuje w internecie. Pozostaje dziennikarką „Gazety Wyborczej” i TOK FM, ale na YouTube zebrała już 27 tys. subskrybentów.
Telewizyjna Dwójka będzie kontynuować emisję serialu „Kruk” w wiosennej ramówce. W połowie marca ruszy trzeci sezon produkcji z udziałem Michała Żurawskiego. Serial zostaje w dotychczasowym paśmie, a TVP nie planuje wiosną emisji kolejnych tytułów produkcji Canal+ - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Hanna Dołęgowska, dawna szefowa radiowej Czwórki i związana wcześniej z Radiem Campus Katarzyna Wojtasik dołączyły do radiowej Trójki. W rozgłośni przy Myśliwieckiej zasiliły zespół wydawców.
Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczyna współpracę z domem mediowym Carat Polska przy emisji kampanii nt. aplikacji mObywatel i e-usług publicznych. To efekt kilkumiesięcznego przetargu, koordynowanego przez audytora mediowego Stars.
Rynek reklamy zewnętrznej wzrósł w 2024 roku o 9,7 proc., osiągając wartość 806 mln zł. Szczególnie dynamicznie rozwijała się reklama cyfrowa, której udział w rynku wzrósł do blisko 29 proc. - wynika z analizy OOHlife Izby Gospodarczej i Publicis Groupe. Wzrost ten napędzały m.in. kampanie wyborcze do samorządów i Parlamentu Europejskiego oraz Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej.
W czwartym kwartale 2024 roku, gdy „Washington Post” stracił dużą część subskrybentów po postawie w końcówce kampanii prezydenckiej, wydawca „The New York Timesa” i The Athletic zyskał 350 tys. cyfrowych klientów.
Redakcja programu „Niebezpieczne związki” w TVP Info nie zgodziła się, by zamiast innego posła PiS gościem był Janusz Kowalski. – Nie będziemy narzędziem w rękach partii politycznej. No i nie pozwolimy na trollowanie naszego programu przez specjalistów od propagandy – stwierdziła Dorota Wysocka-Schnepf.