SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN jednak nie na sprzedaż. Warner Bros. Discovery zmienia plan

Warner Bros. Discovery zdecydował się zakończyć rozmowy dotyczące sprzedaż grupy TVN. Przygotowania do transakcji prowadzono od końcówki ub.r., zainteresowane były m.in. konsorcjum z Wirtualną Polską oraz Ringier Axel Springer Polska wspólnie z CVC. TVN był wyceniany na ponad miliard euro.

O tym, że grupa TVN nie zmienia właściciela, jej pracownicy zostali poinformowani w poniedziałek przed południem w komunikacie wysłanym przez Kasię Kieli, szefową Warner Bros. Discovery w Polsce i CEO w TVN, oraz Gerharda Zeilera, prezesa WBD International.

– Przez ostatnie kilka miesięcy prowadziliśmy przegląd opcji strategicznych dla TVN. Jedną z możliwości branych pod uwagę była sprzedaż spółki. Taki proces nie jest niczym wyjątkowym w przypadku spółek giełdowych, takich jak Warner Bros. Discovery – przypomnieli.

Dzisiaj chcielibyśmy Was poinformować, że zakończyliśmy ten etap. Podjęliśmy decyzję, że optymalną opcją jest pozostanie TVN w strukturach WBD i rozwijanie naszego biznesu w ramach jednej grupy – poinformowali pracowników nadawcy.

CZYTAJ TEŻ: Ogromny ekran, ruchomy stół. Tak prezentuje się nowe studio „Faktów” i TVN24

Podkreślili, że TVN „odgrywa kluczową rolę w międzynarodowych strukturach Warner Bros. Discovery”. – Wiemy, że okres niepewności był trudny dla Was wszystkich.  Chcemy, abyście wiedzieli, że bardzo doceniamy Wasz profesjonalizm i wkład przez ostatnie miesiące – zaznaczyli Kieli i Zeiler.

W zeszłym tygodniu Business Insider Polska podał, że rozmów o przejęciu TVN wycofał się holding najbogatszego Polaka Michała Sołowowa. Przyczyną miała być globalna niepewność gospodarcza wskutek ceł ogłoszony przez administrację Donalda Trumpa.

Zainteresowanie kupnem nadawcy miały też wyrazić konsorcjum ok. 30 polskich inwestorów skupionych wokół Wirtualnej Polski oraz Ringier Axel Springer Polska wspólnie z funduszem private equity CVC Capital Partners.

Według ustaleń” „Gazety Wyborczej” Warner Bros. Discovery aktywa grupy TVN zaoferował w trzech pakietach: TVN (wszystkie stacje z tym logo, w tym m.in. TVN24); kanały tematyczne (stacje na licencji Warner Bros. Discovery, np. TLC, Discovery Channel, HGTV itd.); Canal+ Polska (za pośrednictwem spółki TVN Media, Warner Bros Discovery jest tu właścicielem 32 proc. akcji).

Z naszych informacji wynika, że Warner Bros. Discovery wycofał się z procesu sprzedażowego, zanim zainteresowane podmioty złożyły ostateczne, wiążące oferty.

Dlaczego Warner Bros. Discovery chciał sprzedać TVN

Pod koniec grudnia agencja Reuters, powołując się na cztery osoby zbliżone do sprawy, podała, że Warner Bros. Discovery przy procesie sprzedaży grupy TVN współpracuje z bankiem inwestycyjnym JPMorgan. W ostatnich tygodniach JPMorgan skontaktował się z firmami potencjalnie zainteresowanym kupnem polskiego nadawcy. Na początku przyszłego roku mają one otrzymać zestaw szczegółowych informacji o grupie TVN.

- Przy analizowaniu sprzedaży TVN będziemy priorytetowo traktować jego status jako niezależnego nadawcy informacyjnego - przekazał rzecznik koncernu. Według dwóch źródeł Reutersa grupa TVN może zostać wyceniona na ponad 1 mld euro.

CZYTAJ TEŻ: Rusza nowy serwis TVN24+. “Zawsze jest coś do dodania”

W lutym Reuters informował, że ze starań o zakup TVN wycofał się należący do rodziny Berlusconich koncern MediaForEurope. Jak podaliśmy koncern poprzez wezwanie giełdowe chce przejąć dalszy pakiet akcji ProSiebenSat.1.

TVN w amerykańskich rękach od dekady 

Grupa TVN weszła w skład koncernu Discovery na początku 2018 roku, gdy ten sfinalizował przejęcie za 14,6 mld dolarów Scripps Networks Interactive, poprzedniego właściciela (od połowy 2015 roku) polskiego nadawcy.

Grupa kapitałowa TVN ma w ofercie 12 stacji telewizyjnych (TVN, TVN7, TTV, TVN24, TVN24 BIS, TVN Style, TVN Turbo, HGTV, TVN Fabuła, TVN International, TVN International West, TVN International Extra) i grupa serwisów internteowych (na czele z TVN.pl i TVN24.pl). Do grupy kapitałowej oprócz TVN należy przede wszystkim 100 proc. udziałów brokera reklamowego TVN Media i spółki Stavka nadającej TTV oraz 32 proc. akcji Canal+ Polska.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W 2023 roku grupa TVN zwiększyła przychody o 5 proc. do 2,25 mld zł, a przy znacznie słabszym wzroście kosztów jej zysk netto poszedł w górę z 331,8 do 419,7 mln zł. Nadawca zatrudnia 2,4 tys. pracowników.

Dołącz do dyskusji: TVN jednak nie na sprzedaż. Warner Bros. Discovery zmienia plan

68 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Katarzyna
Szkoda
40 59
odpowiedź
User
Mediowiec
Informacją o sprzedaży od kilku miesięcy chcieli podbić słupki na giełdach czy jak... Śmiech na sali.
34 16
odpowiedź
User
Luzik
Spokojnie, będą sprzedawać ale po cichu żeby nikt nie patrzył im na ręcę a pracownicy mogli skupić się na robocie a nie plotkach. Swoją drogą to klapa, że nikt narazie się nie zgłosił po kupno
35 40
odpowiedź