W internecie najmocniej reklamowane sklepy. Farmaceutyki "rządzą" w telewizji
W styczniu w internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” – wynika z danych gemiusAdReal.

W styczniu 2025 odnotowano 80,59 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2819 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87,57 proc. populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,94 sekundy (9,54 sekund dla kreacji typu display i 7,06 sekundy dla kreacji wideo).
Średnia widoczność kreacji digital w styczniu 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 45,95 proc.. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 57,42 proc. kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 43,56 proc..
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (33,74 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w styczniu wyniósł 41,9 proc.. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,25 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 49,34 proc.
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (7,36 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,1 proc. oraz Leisure time (4,94 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,1 proc.).

Temu rozpycha się z reklamą sieci
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w styczniu 2025 została marka Temu, która wygenerowała 4,32 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 80,06% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,03 mld kontaktów i 79,30 proc. zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Ceneo.pl (2,71 mld kontaktów i zasięg na poziomie 75,82 proc.). Ranking TOP 10 marek zamyka Sopro 0,66 mld kontaktów reklamowych.

Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w styczniu 2025 znalazła się marka Ceneo.pl - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,02 proc. Na drugim miejscu uplasowała się marka Media Expert z 3,91 proc. udziału, natomiast podium zamyka Allegro (2,58 proc. udziału).

Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.
W telewizji Lidl przed Biedronką
W styczniu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 23,56 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,17 proc. populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w styczniu wyniósł dla tej branży 35,5 proc., natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 21,96 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (11,80 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,8 proc. oraz 91,33 proc. zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Food” (8,84 mld kontaktów reklamowych, SoV – 13,3 proc. i zasięg – 90,77 proc.).

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w styczniu była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,69 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,49 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Biedronka (1,68 mld kontaktów reklamowych i 86,90 proc. zasięgu), natomiast na trzecim – Media Expert (1,43 mld kontaktów i 85,91 proc. zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka ING Bank Śląski z 0,44 mld kontaktów reklamowych i 79,91 proc. zasięgu w populacji 7-75.

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,15 proc. - a na drugim Biedronka, z udziałem na poziomie 2,79 proc. Trzecie miejsce należało do Media Expert z udziałem 2,55 proc.
Media Expert rządzi w radiu
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w styczniu była branża „Trade” (9,15 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,56 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,50 mld kontaktów reklamowych).

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w styczniu 2025 była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 2,72 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,98 proc. Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1,22 mld kontaktów reklamowych, 83.39% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,53 mld kontaktów, 79,53 proc. zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Volkswagen Vans (0,32 mld kontaktów i 75,98 proc. zasięgu).

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w styczniu marka Media Expert (12,12 proc.). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,76 proc.) oraz Biedronka (2,58 proc.).

Dołącz do dyskusji: W internecie najmocniej reklamowane sklepy. Farmaceutyki "rządzą" w telewizji