Zara oskarżona o rasizm, bo w reklamie eksponuje piegi chińskiej modelki
Hiszpańska odzieżowa marka Zara, która prowadzi w Chinach kampanię reklamową promującą sprzedawane w jej sklepach pomadki została oskarżona o rasizm i celowe odbieranie urody Chinkom.
W kampanii Zary promującej nową linię szminek wykorzystano sesję zdjęciową chińskiej modelki Li Jingwen. By podkreślić intensywność koloru pomadki, modelka ma bardzo minimalistyczny makijaż. Ten z kolei uwypukla znacznie jej piegowatą cerę.
I to właśnie wyeksponowanie piegów zbulwersowało Chińczyków, którzy oskarżyli Zarę o "zbrzydzenie Chin". Chodzi o to, że chińskie kobiety preferują i starają się jak najbardziej eksponować i podkreślać jasną, niemalże bladą karnację. A Zara zamiast pokazać modelkę w ten sposób, pokazała twarz z piegami.
Przedstawiciele hiszpańskiej firmy zapewnili, że nie mieli zamiaru nikogo obrażać, a ich celem było pokazanie twarzy modelki taką, jaka jest naturalnie.
Według dziennika "China Daily" działania Zary mogły być zaplanowane. Zdaniem redakcji w rzeczywistości pokazano "nadmierną wrażliwość i brak pewności siebie na tle kulturowym" mieszkańców Chin.
Dołącz do dyskusji: Zara oskarżona o rasizm, bo w reklamie eksponuje piegi chińskiej modelki