Reklamy na ekranach dają zarobić lepiej niż telewizja. Digital Network z 28 mln zł czystego zysku
Zajmująca się cyfrową reklamą out-of-home firma Digital Network podwyższyła swoje prognozy co do wyników finansowych w 2024 roku. Mocno wzrosły jej przychody i zyskowność.

Obecnie Digital Network prognozuje, że w 2024 roku wypracowała 74,66 mln zł przychodów sprzedażowych, po wzroście rok do roku o 16 proc. To zarazem o 5 proc. więcej niż w prognozie spółki z listopada ub.r.
Z kolei zysk EBITDA: firmy poszedł w górę o 31 proc. do 43,72 mln zł, zysk operacyjny – o 39 proc. do 31,7 mln zł, zaś zysk netto z działalności kontynuowanej – o 17 proc. do 28,19 mln zł. W porównaniu z tą z listopada ub.r. prognozą podwyższono odpowiednio o 7, 9 i 8 proc.
Digital Network bez naEkranie.pl
W 2023 roku zyskowność Digital Network podwyższyła sprzedaż spółek naEkranie.pl (za 60 proc. jej udziałów spółka zależna Polsatu zapłaciła 10,8 mln zł) i Mustache. Obie transakcje podwyższyły zysk firmy o 7,48 mln zł.
Z drugiej strony firma dokonała odpisu w kwocie 1,74 mln zł dotyczącego wartości spółki Program.
Bez uwzględniania powyższych zdarzeń jednorazowych prognozowana dynamika zysku EBITDA Digital Network wyniosła 25 proc., w przypadku zysku operacyjnego – o 30 proc., a zysku netto – o 54 proc.

Przez minione dwa lata akcje Digital Network zdrożały pięciokrotnie – z nieco ponad 10 do ok. 60 zł. Przy kursie 64,40 zł z zamknięcia poniedziałkowej sesji kapitalizacja firmy wynosiła 273 mln zł.
Digital Network zarabia dużo lepiej niż przed epidemią, gdy działała jeszcze jako grupa 4fun, a należały do niej także stacje muzyczne 4fun, agencja reklamowa i kilka platform e-commerce. Wówczas osiągnęła poziom 60 mln zł rocznych wpływów (60,93 mln zł w 2018 r., 58,84 mln zł rok później), a najwięcej na czysto zarobiła 7,92 mln zł w 2018 r. (w 2019 zanotowała już 15,28 mln zł straty netto).

Dołącz do dyskusji: Reklamy na ekranach dają zarobić lepiej niż telewizja. Digital Network z 28 mln zł czystego zysku