Wzrost na rynku reklamy outdoor
Pod względem wzrostu wydatków reklamowych, w ciągu najbliższych kilku lata reklama zewnętrzna będzie rozwijać się wolniej tylko od reklamy internetowej.
W latach 2006 - 2011 wydatki na amerykańskim rynku reklamy outdoor zwiększą się z 6,8 do 10,2 miliarda dolarów - prognozuje eMarketer. W przypadku reklamy online wydatki te wzrosną z 16,9 do 42 miliardów dolarów.
Zdaniem analityków eMarketera, podczas gdy innym tradycyjnym sektorom reklamy trudno jest przystosować się do potrzeb coraz bardziej rozdrobnionych grup odbiorców i zmieniających się nawyków konsumpcji mediów, reklama zewnętrzna właśnie dzięki tym czynnikom zyskuje. W tym sektorze coraz częściej korzysta się z nowych technologii, przez co przekaz jest bardziej skuteczny.
Przykładem jest tutaj zewnętrzna reklama wideo, zwana również narrowcastingiem, która jest największym elementem tzw. "alternatywnej" reklamy outdoor. Według eMarketera, wydatki na tego typu reklamę w latach 2007 - 2011 wzrosną z 1,26 do 2,25 miliarda dolarów.
Innym czynnikiem, który wpływa na szybki rozwój reklamy zewnętrznej, jest fakt, że Amerykanie coraz więcej czasu spędzają poza swoimi domami. Z badania firmy Veronis Suhler Stevenson wynika, że mieszkańcy USA spędzają obecnie dwa razy więcej czasu poza domem niż przed 30 laty.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Wzrost na rynku reklamy outdoor