Vectra przejęła abonentów Multimedia Polska. Co się dla nich zmieni?
2 kwietnia zakończył się proces łączenia działalności abonenckiej Vectry i Multimedia Polska – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Operator zapewnia, że w najbliższym czasie wszyscy klienci przejętej sieci kablowej otrzymają stosowne powiadomienie.
W lutym 2020 roku Vectra sfinalizowała zakup Multimedia Polska. Wartość działalności abonenckiej została wyceniona na blisko 59,9 mln zł. Mimo tej transakcji, operator nie zdecydował się na rezygnację z nazwy Multimedia Polska. Klienci związani umowami z tą siecią kablową, je kontynuowali. Nowym proponowano pakiety i dekodery z oferty Vectry. Na stronie internetowej Multimedia Polska nadal widoczne są logotypy dwóch sieci kablowych – Multimedia Polska i Vectry.
Co zmieni się dla klientów Multimedia Polska?
O planach wyłączenia działalności abonenckiej pisaliśmy jesienią. Z Multimedia Polska wyodrębnione miały zostać zasoby ludzkie (osoby zajmujące się obsługą klienta, marketingiem, zarządzeniem magazynami i logistyką urządzeń abonenckich). Przeniesieni mieli zostać też abonenci, ich umowy, a także treści, czyli oferowane kanały telewizyjne, produkcje wideo na żądanie. Vectra miała w wyniku procesu pozyskać dekodery i routery, wykorzystywane przez klientów Multimedia Polska.
Jak informuje operator, oficjalna komunikacja do klientów przewidziana jest w najbliższych dniach — wszyscy obecni abonenci indywidualni Multimedia Polska otrzymają powiadomienie o przejęciu przez Vectra S.A. części firmy Multimedia Polska Sp. z o.o. związanej z działalnością abonencką klientów indywidualnych. 2 kwietnia 2024 roku zakończył się proces łączenia działalności abonenckiej dla klientów Vectra S.A. i Multimedia Polska Sp. z o.o. Jest to element procesu wewnętrznej integracji usług w Grupie. W efekcie przejęcia przez Vectra S.A. części organizacji Multimedia Polska Sp. z o.o. związanej z działalnością abonencką klientów indywidualnych, wyłącznym dostawcą usług dla abonentów indywidualnych obu firm jest Vectra S.A. Multimedia Polska pozostaje operatorem całej infrastruktury telekomunikacyjnej Grupy, który odpowiada za jej rozwój i udostępnianie - zarówno w ramach Grupy, jak i innym operatorom.
CZYTAJ TEŻ: Vectra analizuje kwestię uruchomienia bezpłatnych kanałów
Zmiana ma charakter formalny. Przeniesienie klientów do firmy Vectra nie oznacza likwidacji marki Multimedia Polska. - Zmiana ta nie wpływa na dotychczasowych klientów Multimedia Polska, nie są wymagane żadne działania ze strony abonentów. Mogą oni dalej korzystać z tych samych usług na ustalonych wcześniej warunkach. Wszystkie aspekty obsługi pozostaną niezmienione, nie zmieniają się także numery kont do wpłat. Marka Multimedia nadal będzie widoczna w elementach identyfikacji wizualnej, materiałach marketingowych, na stronie internetowej (multimedia.pl) oraz biurach obsługi klienta (BOK). Jest to kolejny, naturalny krok wynikający z przyjętej strategii rozwoju, mający na celu wykorzystanie w pełni możliwości rozwoju Grupy - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Vectra.
Nie można bezkarnie wypowiedzieć umowy
Przeniesienie abonentów do bazy Vectry nie oznacza, że mogą oni bezkarnie rozwiązać umowę na czas określony z operatorem. - W efekcie przejęcia przez Vectra S.A. części organizacji Multimedia Polska Sp. z o.o. związanej z działalnością abonencką klientów indywidualnych, formalnym dostawcą usług staje się Vectra S.A. Nie zmienia się zakres świadczonych usług, ich ceny, warunki umów ani numery kont do wpłat. Marka Multimedia nadal będzie widoczna w elementach identyfikacji wizualnej, materiałach marketingowych, na stronie internetowej (multimedia.pl) oraz biurach obsługi klienta (BOK). Proces obejmuje połączenie bazy klientów indywidualnych i ujednolicenie dokumentacji firmowej - wyjaśnia operator.
CZYTAJ TEŻ: Nowa osoba w zarządzie Vectry
Do jakich zmian w strukturze Multimedia Polska i Vectry doszło w ostatnim czasie? Jaki był ich cel? - To kolejny krok, który realizujemy w ramach lepszej organizacji naszej Grupy. W związku z przekształceniami wyodrębnione zostały dwa główne obszary działalności: usług dla klientów indywidualnych, za które odpowiedzialna jest Vectra S.A., oraz usług infrastrukturalnych, które pozostają w zakresie kompetencji Multimedia Polska Sp. z o.o. - odpowiada biuro prasowe Vectry.
Inni operatorzy także wydzielają światłowody
Vectra nie jest jedynym operatorem, który rozdziela działalność abonencką od dostarczania infrastruktury. Przed rokiem informowaliśmy, że operator sieci Play sfinalizował sprzedaż połowy udziałów spółki, do której wniósł sieć światłowodową UPC Polska. Zainkasował za nie 1,77 mld zł. Nabywcą 50 proc. udziałów spółki Polski Światłowód Otwarty stał się wówczas francuski fundusz private equity InfraVia Capital Partners.
W lipcu 2021 roku nastąpił podział wielkopolskiej spółki Inea na dwie spółki: operatora otwartych sieci światłowodowych – Fiberhost oraz niezależnego dostawcę usług – Inea. Fiberhost świadczy usługi dla lokalnych i ogólnopolskich dostawców telekomunikacyjnych, także konkurencyjnych wobec sieci kablowej Inea.
CZYTAJ TEŻ: Kable Vectry pocięte. Uszkodzony światłowód, klienci się skarżą
W 2021 roku grupa kapitałowa Vectra zwiększyła sprzedaż o 5,2 proc. do 1,52 mld zł, osiągając 196,3 mln zł zysku netto. Na początku 2022 roku podała, że ma 1,7 mln klientów i 4,6 mln gospodarstw domowych w zasięgu swojej sieci.
Dołącz do dyskusji: Vectra przejęła abonentów Multimedia Polska. Co się dla nich zmieni?