Podwyżki w Play. Kogo obejmą?
Play rozsyła do wybranych klientów informacje o podwyżkach. Nie dotyczy ona jednak klientów telewizyjnych czy internetowych firmy, ani dotychczasowych abonentów UPC Polska. – Zmiana dotyczy tylko umów na usługi mobilne, które dawno przekształciły się w kontrakty na czas nieokreślony – informuje Wirtualnemedia.pl Katarzyna Tajak-Pietrowska z biura prasowego Play.

Jako pierwszy o podwyżkach napisał portal gsmonline.pl. Informacja o zmianie cennika jest wysyłana drogą listowną lub mailową. Nowe ceny wchodzą w życie po upłynięciu miesiąca od otrzymania korespondencji. Klienci, którzy nie akceptują zmian, mogą wypowiedzieć umowę przed datą ich wejścia. Nie będzie się to wiązać z koniecznością zwrotu ulg i zapłaty odszkodowania na rzecz operatora.
Zmiana związana m.in. z inflacją
Play zapewnia, że podwyżki dla klientów indywidualnych i biznesowych nie są dotkliwe. – Chcemy podkreślić, że po tej zmianie świadczone przez nas usługi wciąż pozostaną konkurencyjne cenowo. Nowe stawki ustaliliśmy zgodnie z obowiązującymi umowami o świadczenie usług telekomunikacyjnych – dodaje biuro prasowe operatora.
Czym są spowodowane podwyżki? – Na naszą decyzję o zmianie cen wpływ miało otoczenie gospodarcze, w tym rosnące ceny energii, które wprost przekładają się na koszt świadczenia usług telekomunikacyjnych. Play od lat inwestuje w sieć mobilną i stacjonarną w Polsce. Dzięki temu, rozwijając infrastrukturę, zaspokajamy rosnące potrzeby klientów w zakresie łączności (co roku transfer danych mobilnych w naszej sieci zwiększa się o 25 proc.) – tłumaczy Play.
Firma podaje w korespondencji, że średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych za 2024 roku ogłoszony przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego 15 stycznia 2025 roku wyniósł 103,6. To oznacza, że podwyżka będzie naliczona według wzoru dostępnego w umowie: Kwota abonamentu (jeśli abonament obejmuje opłatę za urządzenie lub przyłączenie – wyłącznie kwota abonamentu za usługi) x 103,6%.
W ostatnich latach część operatorów wprowadziła do umów abonenckich klauzule inflacyjne. Pozwalały one nie tylko na podniesienie cen klientom z umowami na czas nieokreślony, ale także z tym związanym długoterminowym kontraktem z koniecznością zapłaty przez nich odszkodowania. Takimi sprawami zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W listopadzie prezes UOKiK ukarał Vectrę za podwyżki opłat na podstawie tzw. klauzul inflacyjnych, wprowadzone w trakcie trwania umów bez zgody klientów. Firma ma zwrócić użytkownikom pieniądze i zapłacić ponad 68 mln zł grzywny. Operator zapowiedział odwołanie od decyzji szefa UOKiK, ale jednocześnie wycofał się ze stosowania klauzul.
Dołącz do dyskusji: Podwyżki w Play. Kogo obejmą?
Więc albo płać wyższy abonament, albo użeraj się że spamem, telefonami, Klarą Sobieraj czy innymi botami. (operatorzy nazywają to zgody marketingowe)