SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Uważam Rze”, „Wprost” i „Gazeta Polska” najwięcej straciły w 2013 r.

W 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największe wzrosty odnotowały „Tygodnik Powszechny” i „Newsweek” - na przeciwnym biegunie „Uważam Rze”, „Wprost” i „Gazeta Polska”.

Średnia sprzedaż „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w 2013 roku wyniosła 141 990 egz. W porównaniu do 2012 roku zwiększyła się ona o 0,28 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciego na drugą pozycję awansował tygodnik „Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy wzrósł o 1,15 proc. do 127 516 egz.

Ostatnią lokatę podium zajął „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). W analizowanym okresie jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 126 168 egz., po wzroście wynoszącym 5,32 proc. (drugim największym w zestawieniu). W 2012 roku tytuł ten był czwarty.

Kolejne miejsca zajęły dwa nowe tygodniki konserwatywne. Na czwartej lokacie znalazł się magazyn „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 94 393 egz., po spadku o 20,92 proc. Pierwszy numer „W Sieci” pojawił się w na rynku jednak dopiero w listopadzie 2012 roku, a początkowo magazyn ten był dwutygodnikiem.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), który na rynku ukazuje się od końca stycznia ub.r. Jego średni wynik uplasował się na poziomie 86 614 egz.

Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem w 2013 roku pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który spadł jednak z miejsca dziesiątego na jedenaste. Jego wynik zwiększył się bowiem o 5,41 proc. i uplasował się na poziomie 17 469 egz.

Z kolei największy spadek w analizowanym okresie zanotował tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 86,10 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 17 585 egz. Tym samym tytuł ten spadł z miejsca drugiego na dziesiąte. Od 25 listopada ub.r. „Uważam Rze” wydawane jest jako miesięcznik (dowiedz się więcej).

Spore spadki sprzedaży ogółem zanotowały też w ub.r. „Wprost”, który znalazł się na siódmym miejscu z wynikiem na poziomie 61 981 egz. i spadkiem o 16,53 proc., a także będąca na pozycji ósmej „Gazeta Polska” (55 235 egz., - 15,57 proc.).

>>> “Gazeta Polska” i “W Sieci” mocno w dół. Zyskują “Polityka” i “Newsweek” (dane za grudzień 2013)

 

Wirtualnemedia.pl

rok

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

201 191

142 672

141 990

202 294

142 572

141 596

Polityka

181 190

127 536

127 516

186 333

126 080

126 068

Newsweek Polska

193 077

131 569

126 168

184 310

137 568

119 794

W Sieci

198 849

94 404

94 393

249 675

119 374

119 364

Tygodnik Do Rzeczy

183 500

95 946

86 614

-

-

-

Wprost

148 506

133 505

61 981

170 612

131 865

74 257

Gazeta Polska

135 517

55 850

55 235

137 076

65 959

65 421

Przegląd

54 076

18 567

18 567

60 910

20 292

20 292

Przekrój

43 151

22 882

18 353

51 394

26 104

20 294

Uważam Rze

55 221

17 859

17 585

217 913

126 998

126 517

Tygodnik Powszechny

36 510

19 084

17 469

35 300

20 371

16 572


Średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś) w 2013 roku wyniosła 332 956 egz., po spadku o 5,77 proc.

Wirtualnemedia.pl

rok

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Tygodnik Angora

495 470

332 956

332 956

533 254

353 340

353 340


 

Dołącz do dyskusji: „Uważam Rze”, „Wprost” i „Gazeta Polska” najwięcej straciły w 2013 r.

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
trzeci bliźniak
Uważam Rze - jaka piękna katastrofa
0 0
odpowiedź
User
Wojtek
Dlaczego tylko od 2009? Nie widac pelniejszego obrazu.

0 0
odpowiedź
User
:P
@Wojtek - zaden problem sobie znalezc te dane w sieci, jesli cie interesuje "pelniejszy obraz", choc w sumie print leci od conajmniej dekady, wiec co ci da, ze w np. 2000 roku ktos mial sprzedaz 180.000 a teraz 120.000.
Wazne sa raczej trendy z ostatniego roku/dwoch bo widac ile kto traci albo zyskuje.
0 0
odpowiedź