Drożeją dwa tygodniki prawicowe
Z początkiem stycznia o złotówkę podwyższono ceny egzemplarzowe tygodników „Sieci” (Fratria) i „Do Rzeczy” (PMPG Polskie Media).
Zarówno „Sieci”, jak i „Do Rzeczy” zdrożały z 11,90 do 12,90 zł.
Cenę „Do Rzeczy” poprzednio podwyższono w styczniu 2024 roku - z 9,90 do 11,90 zł. Natomiast „Sieci” w ciągu nieco ponad roku zdrożały o 4 zł: w styczniu ub.r. cenę podniesiono z 8,90 do 10,90 zł, a w lipcu do 11,90 zł.
Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w trzecim kwartale 2024 roku średnia sprzedaż ogółem „Sieci” wzrosła rok do roku o 2,93 proc. do 28 911 egz., a „Do Rzeczy” - o 1,03 proc. do 27 373 egz.
CZYTAJ TEŻ: Drożeją „Rzeczpospolita” i „Parkiet”
Jak już informowaliśmy, na początku 2024 r., wraz ze zmianami władz największych państwowych spółek i instytucji, ich reklamy zniknęły z tytułów mocno popierających Zjednoczoną Prawicę - oprócz „Sieci” i wPolityce.pl także z „Gazety Polskiej”, „Gazety Polskiej Codziennie”, TV Republika i „Do Rzeczy”. Natomiast ze swoimi kampaniami nadal jest w nich obecny Narodowy Bank Polski.
Grupa PMPG Polskie Media, która oprócz „Do Rzeczy” wydaje miesięcznik „Historia Do Rzeczy” i ukazujący się tylko w wersji cyfrowej tygodnik „Wprost”, w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku zanotowała spadek przychodów o 29 proc. do 24,26 mln zł oraz wyniku netto z 4,43 mln zł zysku do 5,03 mln zł straty.
Należąca do PMPG spółka Orle Pióro, wydająca „Do Rzeczy” i „Historię Do Rzeczy”, kilka miesięcy temu zapowiedziała, że chce wejść na boczny rynek warszawskiej giełdy. Ma przy tym pracować Grzegorz Olszewski, były prezes Alior Banku w czasach rządów PiS, który w grudniu dołączył do zespołu firmy.
Dołącz do dyskusji: Drożeją dwa tygodniki prawicowe