„Twój Styl” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce
W okresie od listopada ub.r. do kwietnia br. prawie wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa, a liderem pozostał „Twój Styl”. Z kolei wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 11,19 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,21 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,87 proc., która zanotowała spadek o 0,48 pkt. proc.
Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,38 proc. pytanych (spadek o 1,31 pkt. proc.).
Tuż za pierwszą trójką uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,32 proc., czyli o 1,20 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji ósmej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 6,02 proc. osób, czyli o 2,04 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | listopad 2012 – kwiecień 2013 | listopad 2011 – kwiecień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Twój Styl | 11,19% | 12,21% |
Claudia | 8,87% | 9,35% |
Cztery Kąty | 7,38% | 8,69% |
Focus | 7,32% | 8,52% |
Murator | 7,12% | 7,63% |
Poradnik Domowy | 6,92% | 7,80% |
Kobieta i Życie | 6,64% | 7,15% |
Przyślij Przepis! | 6,02% | 3,98% |
Dobre Rady | 5,91% | 6,24% |
Świat Kobiety | 5,70% | 5,89% |
Olivia | 5,49% | 6,53% |
Przepisy Czytelników | 5,47% | 5,91% |
Komputer Świat | 5,47% | 5,91% |
Mój Piękny Ogród | 5,29% | 5,75% |
National Geographic | 5,08% | 5,51% |
Avanti | 4,94% | 5,55% |
Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych | 4,68% | 4,95% |
Świat Wiedzy | 4,48% | 4,07% |
Glamour | 3,93% | 4,59% |
Pani | 3,83% | 3,84% |
Świat Zdrowia | 3,56% | - |
Mamo To Ja | 3,53% | 4,27% |
Działkowiec | 3,31% | 4,85% |
CD Action | 3,01% | 3,40% |
CKM | 2,94% | 3,14% |
Dom & Wnętrze | 2,64% | 2,87% |
Cosmopolitan | 2,58% | 3,01% |
Joy | 2,50% | 3,26% |
Zwierciadło | 2,46% | 2,56% |
Moje Mieszkanie | 2,44% | 3,09% |
Elle | 2,42% | 2,30% |
PC Format | 2,31% | 2,77% |
Auto Motor i Sport | 2,29% | 2,44% |
Moje Gotowanie | 2,21% | 2,71% |
Playboy | 2,20% | 2,17% |
Focus Historia | 2,05% | 1,89% |
Moda na Zdrowie | 2,00% | 2,01% |
TopGear | 1,93% | 1,83% |
M jak mieszkanie | 1,90% | 2,35% |
Przepis na Zdrowie | 1,87% | - |
Dobre Wnętrze | 1,86% | 1,85% |
Logo | 1,84% | 1,85% |
Uroda | 1,82% | 2,01% |
Dziecko | 1,78% | 1,94% |
Ładny Dom | 1,70% | 1,96% |
Auto Świat Poradnik | 1,70% | 1,74% |
Świat Motocykli | 1,69% | 1,87% |
Zdrowie | 1,66% | 2,02% |
PC World | 1,66% | 1,83% |
Men's Health | 1,65% | 1,79% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,64% | 1,62% |
Twoje Dziecko | 1,63% | 1,95% |
National. Geographic. Traveler | 1,63% | 1,62% |
Charaktery | 1,62% | 1,83% |
Kuchnia | 1,38% | 1,78% |
Magazyn Futbol | 1,38% | 1,63% |
Wróżka | 1,30% | 1,42% |
Na ścieżkach życia | 1,28% | 1,14% |
Twój Maluszek | 1,26% | 1,75% |
Chip | 1,21% | 1,60% |
Przepis na Ogród | 1,21% | 1,32% |
Forbes | 1,17% | 1,32% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,13% | 0,92% |
InStyle | 1,12% | 1,24% |
Burda | 1,10% | 1,43% |
Vita | 1,03% | 1,25% |
M jak Mama | 0,99% | 1,25% |
Bravo Girl | 0,98% | 1,40% |
Majster | 0,98% | 1,15% |
Film | 0,97% | 1,59% |
Reader's Digest | 0,89% | 0,94% |
Twist | 0,89% | 0,98% |
21. wiek | 0,84% | 0,88% |
Zbuduj Dom | 0,79% | 0,95% |
Podróże | 0,72% | 0,75% |
Sukces | 0,71% | 0,70% |
Przyślij Przepis Wydanie Specjalne | 0,65% | - |
Weranda | 0,63% | 0,90% |
Shape | 0,62% | 0,64% |
Voyage | 0,62% | 0,78% |
Hot Moda & Shopping | 0,61% | 0,65% |
Architektura-Murator | 0,47% | 0,47% |
Fun Club | 0,47% | 0,51% |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno | 0,41% | 0,50% |
Żagle | 0,39% | 0,42% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku jego czytanie zadeklarowało 2,09 proc. pytanych, czyli o 0,40 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | listopad 2012 – kwiecień 2013 | listopad 2011 – kwiecień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,09% | 2,49% |
Auto Świat 4x4 | 1,45% | 1,94% |
Komputer Świat Gry | 1,39% | 1,63% |
Sól i Pieprz | 0,83% |
|
Elle Decoration | 0,66% | 0,66% |
Weranda Country | 0,35% | 0,34% |
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) | 0,21% | 0,24% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od listopada 2011 roku do kwietnia 2012 roku na losowej próbie 24 209 przypadków i w okresie od listopada 2012 roku do kwietnia 2013 roku na losowej próbie 22 099 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Od stycznia do kwietnia 2013 roku nie były badane następujące tytuły: „21. Wiek”, „Charaktery”, „Film”, „Magazyn Futbol”, „Majster”, „Na ścieżkach życia”, „Reader's Digest”, „SENS Rozwój Zdrowie Piękno”, „Świat Zdrowia” i „Zbuduj Dom”. Natomiast w listopadzie i grudniu 2012 roku nie był badany miesięcznik „Przyślij Przepis Wydanie Specjalne”.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Claudia” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce