SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP, TVN7 i Disney Channel więcej z reklam, ostro w dół TVN (TOP 10)

W kwietniu br. cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną były o 1,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. W czołówce największe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały TVN7 i Disney Channel, a duży spadek - TVN. Nieznacznie spadły przychody Polsatu, a wzrosły TVP1 i TVP2.

Jak wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w kwietniu br. cennikowe nakłady na reklamę telewizyjną (bez rabatów i autopromocji) wyniosły 1,55 mld zł, o 21,4 mln zł więcej niż przed rokiem. Oznacza to wzrost o 1,4 proc.

Przypomnijmy, że według szacunków Starlinka faktyczna wartość rynku reklamy telewizyjnej w I kwartale br. wyniosła 831,7 mln zł, o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).

>>> Polsat nowym liderem rynku, TV Puls zyskuje, w dół TV4

W kwietniu br. dwa kanały zarabiające zdecydowanie najwięcej z reklam zanotowały spadki. Wpływy Polsatu zmalały w skali roku o 11,5 mln zł (czyli o 4 proc.) do 275,6 mln zł, a TVN - aż o 101,9 mln zł (czyli o 28 proc) do 262,1 mln zł. Spadek drugiego kanału wynika częściowo z nowej polityki sprzedażowej, wprowadzonej przez jego biuro sprzedaży z początkiem br. (więcej na ten temat).

Za to pozostałe stacje z czołowej dziesiątki zarobiły na reklamach więcej niż przed rokiem. W ujęciu procentowym najbardziej zwiększyły się przychody Disney Channel i TVN7. Pierwsza stacja zanotowała wzrost o 30,4 proc. (czyli o 8,6 mln zł), a druga - o 33 proc. (8,9 proc.).

Wpływy TVP1 podskoczyły o 13,6 mln zł (7,9 proc. w górę), a TVP2 - o 18,5 mln zł (13,7 proc. w górę). TVN24 zarobił o 3,5 mln zł więcej niż w kwietniu ub.r. (wzrost o 8,3 proc.), AXN - o 3,2 mln zł (8 proc. w górę), Discovery Channel - o 4,5 mln zł (13,9 proc. w górę), a TV4 - o 1,4 mln zł (4,3 proc. w górę).

>>> TVN24 liderem stacji tematycznych, duży wzrost TVP Seriale (Top 25)

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

IV.2013

IV.2014

POLSAT

287 066 410 zł

275 600 935 zł

TVN

363 975 190 zł

262 092 415 zł

TVP 1

172 097 575 zł

185 730 759 zł

TVP 2

134 972 025 zł

153 528 187 zł

TVN 24

41 713 604 zł

45 193 635 zł

AXN

40 408 470 zł

43 638 855 zł

DISCOVERY CHANNEL

32 439 030 zł

36 944 511 zł

DISNEY CHANNEL

28 218 855 zł

36 795 729 zł

TVN 7

26 894 743 zł

35 777 880 zł

TV 4

32 553 169 zł

33 970 876 zł

monitorowane stacje razem

1 534 595 910 zł

1 555 970 402 zł

Dołącz do dyskusji: TVP, TVN7 i Disney Channel więcej z reklam, ostro w dół TVN (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rudex
TVP1 i TVP2 w górę, Polsat i TVN w dół? Jak śmiesz podły Braunie? Faktycznie trzeba cię natychmiast wyrzucić i wziąć fachowca, który na powrót TVP położy na łopatki!
odpowiedź