SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP skarży się na Nielsena: nie przekazano kodów pocztowych uczestników badania oglądalności

Telewizja Polska poinformowała, że po dwóch tygodniach od poproszenia Nielsen Audience Measurement o udostępnienie kodów pocztowych uczestników badania oglądalności nadal nie otrzymała tych danych. W ostatnich tygodniach wiarygodność badania realizowanego przez Nielsen kwestionował prezes TVP Jacek Kurski.

Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej / fot. tvpJacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej / fot. tvp

Dwa tygodnie temu Jacek Kurski na posiedzeniu sejmowej komisji kultury i środków przekazu tłumaczył, że niższe w br. wyniki oglądalności części kanałów i programów TVP są związane także ze specyfiką badania telemetrycznego, realizowanego przez Nielsen Audience Measurement. Przede wszystkim skrytykował zbyt małą liczbę (ok 2 tys.) i niereprezentatywne dla całego społeczeństwa rozmieszczenie gospodarstw domowych wchodzących w skład panelu badawczego.

- Panele w olbrzymiej większości są sfokusowane w wielkich miastach i „sypialniach” wielkich miast, takich jak Piaseczno czy Legionowo, które są traktowane jak wieś, dzięki czemu nie trzeba już jechać do Małkini, Łomży czy Kobylin Borzymy, gdzie Andrzej Duda uzyskał 94 proc. poparcia. To wymaga nowego zmierzenia. Dane podawane na podstawie obecnych paneli naszym zdaniem nie są reprezentatywne - stwierdził prezes TVP.

W środę Telewizja Polska w oświadczeniu przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl poinformowała, że 14 kwietnia poprosiła Nielsen Audience Measurement o udostępnienie kodów pocztowych uczestników tzw. panelu badawczego. - Dane te, respektując wymóg ochrony danych osobowych, w łatwy i czytelny sposób potwierdziłyby geograficzną reprezentatywność doboru grupy badanych telewidzów - skomentował publiczny nadawca.

- Telewizja Polska, jako jeden z głównych klientów Nielsena, płacących za jego usługi wiele milionów złotych, wyraża zaniepokojenie, że pomimo upływu prawie dwóch tygodni Nielsen Audience Measurement zwleka z udostępnieniem tych danych - dodała TVP.

W zeszłym tygodniu Jacek Kurski poinformował, że rozmawiał z kierownictwem Nielsena o badaniu telemetrycznym.

Dołącz do dyskusji: TVP skarży się na Nielsena: nie przekazano kodów pocztowych uczestników badania oglądalności

42 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Prawy
Obawiam sie ze nikt tu nie ma czystego sumienia i TVP i Nielsen.
odpowiedź
User
xxx
TVP Sport w DVB-T. Brawo Kurski, o to chodzi!
odpowiedź
User
xxx
"W dniu 27 kwietnia prezes Telewizji Polskiej, Jacek Kurski, przy okazji oficjalnego przekazania informacji o 11 meczach Euro 2016 na antenach TVP, podał też bardzo ważną informację dla polskich widzów, że kanał TVP Sport zostanie docelowo udostępniony w ramach naziemnej telewizji cyfrowej w MUX 3"
odpowiedź