SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Droższe reklamy w TVP. Podwyżka nawet o kilkanaście proc.

Biuro reklamy Telewizji Polskiej w tym tygodniu poda zasady sprzedaży, które będą obowiązywać reklamodawców w 2025 roku. Zdrożeje koszt dotarcia reklamy - w zależności od poziomu wydatków - nawet o kilkanaście proc. Będzie też mniej niż dotychczas klastrów.  

fot. AKPAfot. AKPA

Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych do zasad sprzedaży w TVP na 2025 rok jest - jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy - mniejsza niż dotychczas liczba tzw. klastrów (przedziały wydatków reklamowych), od których uzależnione są m.in. rabaty i koszt dotarcia (CPP). 

Dotychczas było ich 13, po zmianie będzie ich 10. Zmniejszono liczbę klastrów z najniższymi poziomami wydatków. Dotychczas były 3 progi dla inwestycji w przedziale od 0 do 1,99 mln zł (0-0,49 mln zł, 0,5-0,99 mln zł i 1 - 1,99 mln zł). Teraz zostaną zastąpione jednym klastrem 0-1,99 mln zł.

Z kolei dwa dotychczasowe klastry 1,99 -2,99 mln zł i 3 - 3,99 mln zł zostaną zastąpione progiem 1,99 -3,99 mln zł. 

Drożej nawet o 15 proc.

W przypadku każdego z nich zdrożeją koszty dotarcia. Najmniej w przypadku klastrów o najniższych wydatkach, a najwięcej - w przypadku najwyższych progów budżetowych. I tak średnio o 2 proc. wzrośnie koszt dotarcia dla wydatków do poziomu 4 mln zł. W przypadku reklamodawców z budżetem od 15 do 18 mln zł podwyżka wyniesie 12,8 proc., a dla tych z budżetem od 18 do 21 mln zł - będzie to 15,5 proc. więcej niż w tym roku. Dla klientów, którzy będą wydawać powyżej 21 mln zł warunki handlowe negocjowane są indywidualnie. 

Przypomnijmy, że ceny reklam w TVP na ten rok - ogłoszone w polityce handlowej na 2024 rok - wzrosły średnio o 12 proc.

Nowością w polityce handlowej TVP na przyszły rok będzie podział na cenę minimalną i maksymalną w danym klastrze. Cenę minimalną będzie mieć zagwarantowany reklamodawca, którzy zadeklaruje, że 10 proc. swoich wydatków przeznaczy na reklamę digital. 

Reklamodawcy będą mieć do dyspozycji także nowe pakiety z kanałami tematycznymi TVP, które będą podzielone na różne targety. 

Jak już informowaliśmy, zasady sprzedaży reklam w 2025 roku prezentuje już agencjom mediowym i reklamodawcom biuro reklamy TVN Media. 

Dołącz do dyskusji: Droższe reklamy w TVP. Podwyżka nawet o kilkanaście proc.

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sławomir
Parafrazując klasyka ,, kto się tam pokazuje tego ja nie szanuje,,.
odpowiedź
User
Sebastian
Ceny powinny spaść wraz z spadającą widownią. Wzrost cen reklam spowoduje odpływ reklamodawców do konkurencji.
odpowiedź
User
hmm
3 miliardy bezpośrednio od premiera Donalda, widownia mniejsza o 70%, słabi merytorycznie i usłuzni funkcjonariusze zamiast dziennikarzy to nie ma prawa się udać. Kiedy likwidator zlikwiduje tę stację? W jaki sposób TVP jest niezależna jeśli jej aktualne istnienie i byt opiera się o pieniadzę przyznane bezpośrednio od polityka? Czy w takim razie można zrobić nieprzychylny materiał o premierze jeśli on nas finansuje? Sprawa Bublewicza nie pozostawia złudzeń - piszesz niedobrze o partii rządzącej to jesteś zawieszany. Niestety, ale zapowiadanej czystej wody - brak. Została nam długa lista wątpliwości prawnych i zero obiektywizmu u publicznego nadawcy.
odpowiedź