Połowa Polaków pozytywnie ocenia zmiany w mediach publicznych
50,5 proc. ankietowanych Polaków pozytywnie ocenia zmiany w mediach publicznych przeprowadzone po zmianie władzy w ubiegłym roku - wynika z sondażu United Surveys dla "Wirtualnej Polski". Negatywną ocenę deklaruje niespełna co trzeci ankietowany.
![Marek Czyż w](https://static.wirtualnemedia.pl/media/new/googleDiscovery/67785bb5cd381_marekczyz-19.30-1200.jpg)
Uczestnicy badania odpowiadali na pytanie, jak po roku od zmian w mediów publicznych oceniają ich rzetelność i jakość.
Wśród ogółu ankietowanych 50,5 proc. pozytywnie ocenia zmiany w mediach publicznych. 15,1 proc. wybrało odpowiedź "zdecydowanie pozytywnie", a 35,4 proc. "raczej pozytywnie".
Zobacz: Rządzący częściej w mediach publicznych niż opozycja w 2024 roku
Negatywną ocenę o rzetelności i jakości nowych mediów wyraziło 29,7 proc. ankietowanych. 16,2 proc. wybrało odpowiedź "raczej negatywne", a 13,5 proc. "zdecydowanie negatywnie". Niezdecydowanych pozostaje 19,8 proc. badanych.
Ze zmian najbardziej zadowoleni są zwolennicy obecnej koalicji rządzącej (KO, Trzecia Droga, Lewica) - pozytywnie działalność mediów oceniło 76 proc. ankietowanych z tej grupy. W tym 30 proc. wskazało odpowiedź "zdecydowanie pozytywnie", a 46 proc. "raczej pozytywnie". Negatywne opinię o działaniu mediów publicznych ma w tej grupie 5 proc. ("raczej negatywnie"). 19 proc. nie ma zdania.
Zobacz: Hit czy kit? Oceniamy TVP rok po wielkich zmianach. Jest dużo lepiej, ale…
Wyborcy PiS i Konfederacji negatywnie o zmianach w mediach publicznych
Wśród wyborców opozycji (PiS i Konfederacja) jest odwrotnie. 60 proc. osób z tej grupy ocenia zmiany w mediach negatywnie - w tym 38 proc. "zdecydowanie negatywnie", a 22 proc. - "raczej negatywnie". Pozytywną opinię wyraża jedynie 18 proc. zwolenników opozycji ("raczej pozytywnie"), natomiast 22 proc. pozostaje niezdecydowanych.
Wyborcy, którzy nie identyfikują się z żadnym ugrupowaniem politycznym, są podzieleni. Pozytywną ocenę wyraziło 42 proc. z tej grupy respondentów (2 proc. "zdecydowanie pozytywnie", 40 proc. "raczej pozytywnie"), natomiast negatywnie zmiany w mediach ocenia 39 proc. z nich (37 proc. raczej negatywnie, 2 proc. zdecydowanie negatywnie). Niezdecydowanych jest w tej grupie 19 proc.
Sondaż został przeprowadzony przez United Surveys na zlecenie Wirtualnej Polski w dniach 20–22 grudnia 2024 roku metodą CATI&CAWI na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków.
Dołącz do dyskusji: Połowa Polaków pozytywnie ocenia zmiany w mediach publicznych