Rośnie rynek reklamy outdoor
W 2010 roku rynek reklamy zewnętrznej osiągnie na całym świecie wartość 30,4 miliarda dolarów - prognozuje firma analityczna Global Industry Analysts (GIA).
Największym sektorem reklamy outdoor są billboardy, na które wydatki w latach 2007 - 2010 mają według GIA zwiększyć się o 2,85 miliarda dolarów. Z kolei najszybciej rozwijającym się sektorem reklamy zewnętrznej jest reklama tranzytowa, na którą w 2010 roku ma zostać przeznaczonych 7,14 miliarda dolarów.
Największym rynkiem dla reklamy zewnętrznej jest Europa, w której najszybciej rozwija się Rosja. Kraj ten ma zanotować średni roczny wzrost na poziomie 30,2 procenta w latach 2007 - 2010.
Jak podaje GIA, czołowymi graczami na rynku reklamy outdoor na świecie są takie firmy jak: Clear Channel Outdoor, JCDecaux Group, CBS Outdoor, Lamar Advertising Company, Titan Outdoor Limited, Van Wagner Communications, Planar Control Room and Digital Signage, EPAMEDIA, MarketForward, Omnivex Corporation, Primedia Outdoor Pty Ltd. oraz Clear Media Limited.
Dołącz do dyskusji: Rośnie rynek reklamy outdoor