RMF FM liderem reklamowym przed Radiem ZET, najbardziej w górę TOK FM i VOX FM (TOP 10)
Cennikowe przychody z reklam Radia ZET, TOK FM i VOX FM w pierwszych siedmiu miesiącach br. wrosły w skali roku szybciej niż cały rynek reklamy radiowej - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.
Nadawcy radiowi w okresie od stycznia do lipca br. zarobili cennikowo na emisji reklam ponad 2,9 mld zł. To 22,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2014 roku.
I choć niezmiennie liderem przychodów pozostaje RMF FM z wpływami w wysokości 794,8 mln zł (wzrost o 11,3 proc.), to wszyscy jego ogólnopolscy konkurenci mieli dynamikę wpływów z reklam zdecydowanie wyższą. Radio ZET zarobiło bowiem 28,6 proc. więcej (616,8 mln zł), Trójka 20,5 proc. więcej (148,2 mln zł), a Jedynka - 21,1 proc. więcej (86,1 mln zł).
Najbardziej zwiększyły się wpływy reklamowe TOK FM i VOX FM. W pierwszej rozgłośni reklamodawcy wydali w tym roku 58,9 mln zł (36,4 proc. więcej niż rok temu), a w drugiej - 41,3 mln zł (38,4 proc. więcej).
Radio Złote Przeboje Pogoda Warszawa zarobiło w omawianym okresie o 22,3 proc. więcej (35,8 mln zł). Więcej zainwestowano również w reklamę na antenie Eski Warszawa (wzrost o 12 proc., do 39,1 mln zł) i w Esce Wrocław (wzrost o 6 proc., do 33,9 mln zł).
Z czołówki największych pod względem przychodów z reklam stacji radiowych wypadła Eska Poznań, pojawiło się natomiast RMF Classic z wpływami w wysokości 34,4 mln zł.
Wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII 2014 | I-VII 2015 | zmiana proc. |
RMF FM | 714 269 825 zł | 794 814 205 zł | 11,3 |
Radio ZET | 479 739 890 zł | 616 766 415 zł | 28,6 |
Program III Polskiego Radia | 122 970 490 zł | 148 192 180 zł | 20,5 |
Program I Polskiego Radia | 71 111 480 zł | 86 105 250 zł | 21,1 |
Tok FM | 43 173 610 zł | 58 875 786 zł | 36,4 |
VOX FM | 29 836 860 zł | 41 307 470 zł | 38,4 |
ESKA Warszawa | 34 882 040 zł | 39 061 840 zł | 12 |
ZŁOTE PRZEBOJE Warszawa | 29 262 325 zł | 35 800 337 zł | 22,3 |
RMF Classic | b.d. | 34 356 860 zł | b.d |
ESKA Wrocław | 31 948 454 zł | 33 869 702 zł | 6 |
razem | 2 410 301 712 zł | 2 948 992 005 zł | 22,3 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem reklamowym przed Radiem ZET, najbardziej w górę TOK FM i VOX FM (TOP 10)