Eska odpowiada na nietypową ofertę pracy Radia ZET. Wzorcowy przykład dialogu marek
W Światowy Dzień Radia Radio ZET opublikowało w mediach społecznościowych nietypowe wideo – zabawną ofertę pracy na stanowisko prezentera radiowego. Stacja doczekała się błyskawicznej reakcji konkurencyjnej Eski, która w równie zabawny sposób sparafrazowała filmik ZET-ki. - Tak powinien wyglądać dialog w social mediach - ocenia Dorota Piekarska, creative lead w VML.
![Instagram/TikTok](https://static.wirtualnemedia.pl/media/new/googleDiscovery/67b04b7834129_Wesierska.png)
Oferta pracy Radia ZET to krótki film wideo, w którym Agnieszka Kołodziejska, prezenterka Radia ZET, znana też z satyrycznego programu internetowego „Dej suchara”, wciela się w rolę lektora, czytającego ofertę pracy, mówiąc we wstępie: “To będzie ogłoszenie o pracę ‘Radio ZET szuka prezentera’”.
Następnie Kołodziejska wymienia wymagania pracodawcy względem kandydata np. nienaganna dykcja, umiejętność pracy pod presją czasu, kreatywność, umiejętność obsługi profesjonalnych sprzętów. Potem potencjalny kandydat dowiaduje się, co oferuje mu Radio ZET: praca z zgranym zespole, przyjazna atmosfera, praca w ścisłym centrum Warszawy oraz – memiczne już - owocowe czwartki.
Ogłoszenie nie wyróżniałoby się na tle innych ofert, gdyby nie to, że pomiędzy wyliczanymi przez Kołodziejską oczekiwaniami i atutami pracodawcy, pojawiają się wstawki, na których możemy zobaczyć, jak wygląda praca w radiu – od kuchni – co zostało zobrazowane w komiczny sposób.
Czytaj więcej na: Skargi do KRRiT na żart w Radiu ZET z nazwiska Popiełuszko. Stacja usunęła program
Nietypowa oferta pracy Radia ZET, nie dość że wyróżnia się wśród tysięcy innych ofert, to spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem użytkowników mediów społecznościowych, co z pewnością przełoży się na liczbę aplikacji potencjalnych prezenterów.
– Radio ZET przełamało schemat i odeszło od typowych, sztampowych ogłoszeń z ofertami pracy, dzięki czemu z pewnością przyciągnie uwagę potencjalnych kandydatów i zapisze się w ich świadomości. Humor zaprezentowany przez ZET-kę to wyjście z typowych, utartych szablonów rekrutacyjnego sposobu komunikacji, co ma sens, jeżeli narracja pasuje do kultury organizacyjnej firmy. Dzięki temu pracodawca ma szansę przyciągnąć kandydatów, którzy odnajdą się w firmie – mówi Wirtualnemedia.pl Natalia Sielicka, specjalista ds. employer brandingu.
Czytaj więcej: Radio ZET z nowym podcastem „ZET jak zdrowie”, Agnieszka Kołodziejska gospodynią (wideo)
Zabawny viral Radia ZET doczekał się błyskawicznej odpowiedzi Radia Eska, które w opublikowanym video sparafrazowało ofertę pracy konkurencyjnej stacji.
– Social media są stworzone do szybkiego reagowania i dialogu… również pomiędzy brandami. Obie stacje radiowe zdają się ten fakt dostrzegać i dobrze wykorzystywać. Tak naprawdę wszyscy są tu zwycięzcami – mówi dla Wirtualnemedia.pl Dorota Piekarska, creative lead w VML.
Filmik Eski to kolaż fragmentów video Radia ZET i wstawek z prezenterką Eski – Kasią Węsierską. Początkowo wydawałoby się, że Węsierska ubiega się o pracę w Radiu ZET, jednak na końcu filmu stwierdza, że “Nagraliśmy to tylko po to, żebym Wam powiedziała, że ja i tak zostaję tu [w Esce-red.], ale rekrutację na słuchaczy mamy cały czas otwartą i przyjmiemy wszystkich”.
– Reakcja Radia Eska, mimo że nie jest ofertą pracy, również kreuje pozytywny wizerunek radia jako pracodawcy, zachęcając potencjalnych pracowników dobrą i przyjazną atmosferą - dodaje Sielicka.
W wideo Eski, opublikowanym jej profilu na Instagramie, stacja oznaczyła Radio ZET. Pod filmem pojawił się komentarz Radia ZET “Kasia daj spokój, Twoje CV właśnie dotarło. Odezwiemy się do wybranych kandydatów”.
Eska odpowiedziała: “Obejrzyjcie do końca 😊", co Radio ZET skwitowało słowami “Nie mamy czasu, przeglądamy CV Kasi Węsierskiej”.
Czytaj więcej: Cztery nowe audycje w Esce2
– Radio ZET ze swoim świetnym ogłoszeniem rekrutacyjnym i dziennikarka Radia Eska, która sprytnie podpina się pod filmik i robi tym samym reklamę swojej stacji, nie umniejszając w żadnym momencie konkurencji i zwiększając również ich zasięgi. Tak powinien wyglądać dialog w social mediach. Mam nadzieję, że marki takim pozytywnym i otwartym podejściem nawet do swojej konkurencji, zainspirują innych użytkowników internetu do pamiętania o podstawowej zasadzie komunikacji – wzajemnym szacunku – dodaje Piekarska.
Jak twierdzi Rafał Krause, copywriter w VML Poland, tego rodzaju "dialog" w komunikacji między markami to jeden z silniejszych trendów w marketingu ostatnich lat. W 2021 roku głośno było o akcji, kiedy to na billboardach ‘korespondowały’ ze sobą IKEA i Decathlon. Z kolei parę tygodni temu ta pierwsza marka odpowiadała na przyjazną zaczepkę w social mediach ze strony Samsung Polska.
– Jeśli za brandem stoi silna społeczność, obserwowanie takiej humorystycznej wymiany „ciosów”, jak w przypadku Radia Eska i Radia ZET, może przypominać wywodzące się z kultury hip-hopowej „beefy”, czyli wojny na kawałki prowadzone między raperami. Summa summarum, ważne jest, że starcia lub collaby łączą zaangażowanie grup odbiorców dwóch marek – pointuje Krause.
Dołącz do dyskusji: Eska odpowiada na nietypową ofertę pracy Radia ZET. Wzorcowy przykład dialogu marek