SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska pierwszym rynkiem na świecie dla nowego smaku Finlandii Vodka

Finlandia Grapefruit Fusion - taką nazwę nosi nowy smak jednej z najbardziej znanych na świecie marek wódek.

Nowa odmiana smakowa wódki Finlandia po raz pierwszy zostanie zaprezentowana i sprzedawana w Polsce od kwietnia 2006 roku. Polska będzie jedynym rynkiem na świecie, gdzie dostępna będzie ta odmiana smakowa słynnej Finlandii. To już drugi raz, kiedy preferencje polskich konsumentów stały za decyzją opracowania nowego smaku  i wprowadzenia go do produkcji przez międzynarodowy koncern Brown-Forman. Polska jest największym rynkiem sprzedaży wódki Finlandia na świecie, wyprzedzając m.in. USA, kraje skandynawskie, Kanadę i Czechy.

    

Badania gustów i preferencji smakowych Polaków miały decydujący wpływ na decyzje o wprowadzeniu nowego smaku. Prowadzone w drugiej połowie 2005 roku przez Brown-Forman Polska badania konsumenckie koncepcji nowego smaku wykazały, że w Polsce istnieje duży popyt na nową odmianę wódki, niedostępnej dotychczas na rynku. Respondenci zwracali uwagę na smak grapefruita jako bardzo przyjemnego i pożądanego – „ Unikalny w segmencie wódek zachęca do spróbowania” Również badanie porównawcze wykazało, że profil smakowy oraz zapach Finlandii Grapefruit Fusion  konsumenci ocenili jako najlepsze wśród grupy porównawczej.

„Nasz produkt będzie pierwszą wódką o smaku grapefruita na rynku polskim. Tym samym w Polsce dostępnych będzie  pięć wariantów smakowych Finlandia Vodka: Grapefruit, Lime, Cranberry, Mango i Redberry ‘’ – podkreśla Bibianna Konieczna, Dyrektor Marketingu Brown-Forman Polska.

Nasz kraj jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków sprzedaży tzw. wódek smakowych. Sprzedaż Brown-Forman Polska w segmencie wódek smakowych, importowanych stanowi około 75 proc., a w całym rynku wódek importowanych ponad 60 proc. (3 mln litrów). Całkowita wartość rynku wódki w Polsce oceniana jest na około 28 milionów 9-cio litrowych skrzynek (250 mln litrów). Udział marek wódek importowanych stanowi ok. 3 procent rynku.

 ‘’Odmiana Cranberry o smaku żurawinowym zajmuje najsilniejszą pozycję pośród importowanych wódek smakowych a Redberry plasuje się na drugim miejscu w rankingu. Wzrost sprzedaży tych gatunków był szczególnie widoczny w 2005 i bieżącym roku. Ze względu na wysoką znajomość smaku grapefruita i jego szeroką akceptację przez konsumentów nowy wariant smakowy – Grapefruit -  ma duży potencjał by dołączyć do liderów segmentu’’ – stwierdza Bibianna Konieczna.

 Polski rynek wódki można podzielić na cztery podstawowe segmenty: pierwszy tworzą marki tanie (ponad 30% sprzedaży), drugi marki ze średniej półki cenowej (ok. 42%), kolejny to najlepsze produkty lokalne klasy premium (ok. 25%) oraz marki importowane, ponad 2,5 punkta procentowego. Wartość polskiego rynku wódki oceniana jest na ponad 2,5 mld zł (ok. 250 milionów litrów).

Dołącz do dyskusji: Polska pierwszym rynkiem na świecie dla nowego smaku Finlandii Vodka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl