Pandemia uderza w amerykańską reklamę telewizyjną. Wydatki w dół o 12 mld dolarów
W pierwszej połowie 2020 roku wydatki na reklamę telewizyjną w USA będą mniejsze nawet o 29 procent – wynika z prognoz eMarketera. Amerykańcy nadawcy mogą stracić do 12 mld dolarów, powodem jest przede wszystkim brak transmisji z wydarzeń sportowych oraz wstrzymanie wydatków reklamowych związanych z kampanią prezydencką w USA.
Szerząca się pandemia koronawirusa w istotny sposób uderza w rynek reklamowy, w tym także w amerykańską branżę telewizyjną. Firma analityczna eMarketer opublikowała najnowsze prognozy które potwierdzają niepokojącą skalę tego problemu.
Wydatki w dół o 12 mld dolarów
Według prognoz eMarketera w pierwszej połowie 2020 r. wydatki na reklamy telewizyjne w USA zmaleją o 22,3 do 29,3 proc. w zestawieniu z pierwszym półroczem 2019 r.
W pierwszych sześciu miesiącach 2019 r. nakłady na reklamy TV w USA osiągnęły kwotę 33,86 mld dol. W pierwszej połowie br. spadną one do 26,30 mld dol. (w wariancie optymistycznym) lub do 23,95 mld dol. (w wypadku pesymistycznego scenariusza). Dla nadawców telewizyjnych będzie to oznaczało straty w wysokości od ok. 10 do 12 mld dol.
Analitycy eMarketera przyznają, że według wcześniejszych prognoz obowiązujących jeszcze na początku marca br. przewidywali, że w całym 2020 r. wydatki na reklamę telewizyjną osiągną wzrost na poziomie 2 proc. rok do roku. Teraz dane wskazują, że na koniec br. nakłady na reklamy w amerykańskiej telewizji będą niższe o 2,5 proc.
Brak transmisji sportowych, zamrożona kampania
Jako najważniejszą przyczynę prognozowanych spadków w telewizyjnych wydatkach reklamowych w USA eksperci eMarketera wymieniają brak u nadawców transmisji z rozgrywek sportowych, które zostały zawieszone lub odwołane w związku z pandemią.
Szczególnie dotkliwie uderzają w stacje TV przełożenie olimpiady w Tokio na 2022 r., a także zawieszenie rozgrywek amerykańskich lig NHL oraz NBA. Według szacunków tylko z powodu braku transmisji z meczów NBA stacje ESPN, ABC i TNT stracą na reklamach ok. 700 mln dol.
Drugim czynnikiem wpływającym ujemnie na telewizyjne wydatki reklamowe w USA jest zawieszenie działań promocyjnych związanych z tegoroczną kampanią prezydencką.
W tym wypadku jednak analitycy przewidują, że nasilona fala reklam wyborczych pojawi się w telewizji w końcówce II kwartału i w ciągu III kwartału br., co powinno nieco poprawić ogólne statystyki dotyczące telewizyjnych wydatków reklamowych w skali całego 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Pandemia uderza w amerykańską reklamę telewizyjną. Wydatki w dół o 12 mld dolarów