SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Działająca w Polsce platforma cyfrowa zachęca do rezygnacji z satelity

Na koniec 2024 roku jedynie 41 tys. abonentów Orange Polska korzystało z oferty satelitarnej. W ciągu kwartału ich liczba zmniejszyła się o 3 tys.  Czy firma zachęca do skorzystania z telewizji przez światłowód? – Mamy dla klientów DTH specjalna ofertę z rabatami. Klient, który jest nią zainteresowany otrzyma szczegółowe informacje w salonie lub na infolinii – informuje Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.

Złote czasy telewizji satelitarnej skończyły się wraz z erą serwisów streamingowych. Wielu klientów nie chce decydować się na dwuletnie umowy, jeśli z subskrypcji Netfliksa, Amazon Prime Video, Max, Disney+ czy SkyShowtime można zrezygnować w dowolnym miesiącu. Krytykowana jest też duża liczba reklam na płatnych kanałach. Platformy cyfrowe ze Stanów Zjednoczonych borykają się z tego powodu z masowymi odejściami klientów.

W Polsce telewizja satelitarna nie sprzedaje się tak spektakularnie jak kiedyś, ale masowego exodusu nie ma. Na przykład fani sportu preferują tradycyjną emisję od streamingu ze względu  na większą niezawodność transmisji i często liczbę klatek na sekundę. W mniejszych miejscowościach streaming nie jest tak popularny z powodu braku światłowodów. Z czasem i ten problem zostanie rozwiązany przez usługi typu Starlink czy nielimitowany internet 5G.

Masowy spadek liczby klientów satelitarnych

W lepszej sytuacji są operatorzy, którzy poza telewizją oferują światłowodowy internet. Jednym  z nich jest właśnie Orange Polska, którego usługi światłowodowe docierają do blisko 9 milionów gospodarstw domowych w Polsce. Bez szybkiego i nielimitowanego internetu nie ma wygodnego streamingu.

Orange Polska stawiając na rozwój IPTV co kwartał raportuje spadek liczby klientów satelitarnych (świadczy usługi DTH we współpracy z Canal+ Polska). W I kwartale 2022 roku abonentów korzystających z satelity było 241 tys., rok później 103 tys., na początku 2024 roku 52 tys., a na koniec IV kwartału już tylko 41 tys. W ostatnim kwartale zeszłego roku liczba klientów IPTV wzrosła z 925 tys. do 940 tys., co daje łącznie 981 tys.

Czy Orange zamierza całkowicie zrezygnować z satelity? Współpraca z Canal+ będzie kontynuowana? - W naszej strategii dotyczącej TV nic się nie zmienia. Od dawna odchodzimy od oferty DTH, skupiając się na FTTH i zachęcamy klientów do skorzystania ze światłowodu tam, gdzie technicznie jest to możliwe. Nie komentujemy tematu naszej współpracy z Canal+ - odpowiada Jabczyński.

Niedawno informowaliśmy, że trwają rozmowy na temat poszerzenia współpracy z Canal+. Dostawca płatnej telewizji miałby dzięki infrastrukturze Orange Polska oferować usługi internetowe. Obie strony nie chciały się odnosić do tych informacji. Światłowód mógłby zapewnić dodatkowych abonentów Canal+.

Odpowiednicy firmy z Europy Zachodniej, tacy jak Sky, twierdzą, że streaming stanowi już większość sprzedaży. Konkurencyjny Polsat Box (dawny Cyfrowy Polsat) ma przewagę w postaci usług światłowodowych od Plusa. Obie czołowe platformy od dawna promują swoje serwisy streamingowe Polsat Box Go i Canal+ (do niedawna Canal+ online). 

Dołącz do dyskusji: Działająca w Polsce platforma cyfrowa zachęca do rezygnacji z satelity

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zina
Chodzi tylko o kasę. Tvn, Polsat i jeszcze może dwie mniejsze grupy typu Disney i Viacom drenują kablówki za swoje kanały. Bo gdyby było inaczej naziemna spadłaby prawie do zera biorąc pod uwagę jakość oferty. Ten drenaż blokuje operatorom możliwość super promocji cenowych. Odpływ w USA jest tylko podyktowany ceną. Tam abonamenty za pay tv potrafią dochodzić do 100 dolców a zarobki są gorsze niż w Europie. W niektórych stanach są takie jak w Polsce. Amerykanie mają wybór 100 dolców versus np 15 i bez umowy. Gdyby grupy medialne nie były tak zachłanne biznes tv dalej by rosnął.
19 1
odpowiedź
User
ann by ann
Chodzi tylko o kasę. Tvn, Polsat i jeszcze może dwie mniejsze grupy typu Disney i Viacom drenują kablówki za swoje kanały. Bo gdyby było inaczej naziemna spadłaby prawie do zera biorąc pod uwagę jakość oferty.
"Jakość" płatnej TV to setki kanałów gdzie na 95 % z nich lecą reklamy non stop. A naziemną DVB-T odbiera za friko 35 % ludzi, bo nie każdy chce instalować szpetną miskę za oknem (TV sat.).
14 7
odpowiedź
User
...bait!
Click...
5 3
odpowiedź