Nowa kampania reklamowa Renault Mégane
Kampania agencji reklamowej Publicis dla nowych wersji Renault Mégane
Stadion, sportowcy, trzy kamery, wóz transmisyjny, strzał startera.
"Wystartowali. Rekordzista świata został w blokach. On już nie będzie się liczył w finale". Tak wyglądał plan produkcyjny reklamy samochodów Renault realizowanej przez polski Publicis. Realizowane spoty reklamowe mogły być wyemitowanie nawet na żywo! Kampania rozpoczęła się 12 września. Promuje nowe modele Renault Mégane - Sedan i GrandTour. Informuje także o Dniach Otwartych Renault, które odbędą się od 19 do 21 września br.
Publicis wyprodukował trzy spoty. Jeden z nich przedstawia bieg na sto metrów. Pierwsza do mety dobiega mloda kobieta ubrana w wieczorową suknię. Symbol elegancji nowego Renault Mégane Sedan. Kolejny ze spotów to relacja z biegu na 5000 metrów. Na ostatniej prostej czołówkę biegaczy wyprzedza dwóch mężczyzn w garniturach dźwigających pokaźne pudło. W ten sposób nawiązano do pojemności i dynamiki Mégane GrandTour (wersja kombi).
Trzeci spot to tzw. tag, czyli dodatkowe, krótkie zakończenie drugiego ze spotów. Uśmiechnięci zwycięzcy w garniturach, którzy przed chwilą biegli z kartonowym pudłem, machają do wiwatującej publiczności. W ich tle słaniają się ze zmęczenia pozostali biegacze. Spot wiernie oddaje atmosfere duzych zawodow sportowych. Drugi i trzeci spot stanowią całość i będą emitowane w ramach jednego bloku reklamowego. Do Dni Otwartych Renault przewidziane są tylko cztery emisje tego podwójnego spotu. Kampanie będzie można śledzić w: TVP1, TVP2, TVN, Polsacie, Wizji TV oraz Discovery Channel.
Reklamówki kręcono na stadionie warszawskiego klubu sportowego "Orzeł". To ten sam stadion, który kiedyś posłużył Stanisławowi Bareji przy produkcji "Misia". Tam swój gabinet miał grany przez Stanisława Tyma prezes Ochódzki. Biegaczy odegrali w spocie prawdziwi sportowcy - studenci AWF i warszawskiego klubu sportowego "Skra". Ubrana w wieczorową suknię zwyciężczyni biegu na 100 metrów, Małgorzata Trybańska, była klasyfikowana jako 6 zawodniczka w Europie w skoku w dal. Obecnie przygotowuje się do Olimpiady w Atenach.
W spocie poświęconym wersji Mégane GrandTour (długi dystans) występuje ciemnoskóry sportowiec. To Etiopczyk Shegumo Jareed, który czeka na pozwolenie na występy w polskiej reprezentacji narodowej. Do produkcji spotu zaangażowano także profesjonalnego komentatora sportowego - zagrał go Jacek Laskowski z Canal+. Ponadto zadbano o takie szczegóły jak banery reklamowe, numery na koszulkach zawodników, ubranych w odpowiednie stroje sędziów technicznych oraz fotoreporterów. Reżyserem był twórca spotu dla Renault Thalia: Michał Sabliński. Scenariusz przygotowali Michał Nowosielski i Piotr Leśniak z Publicis Warszawa.
Kampanię telewizyjną wesprą layouty prasowe publikowane w dziennikach (Gazeta Wyborcza, Super Express i Rzeczpospolita) oraz w tygodnikach Newsweek i Wprost.
W dodatkach do Gazety Wyborczej Auto Moto i Gazeta Telewizyjna reklamy będą miały formę pasków umieszczonych na dole strony.
"Wpisaliśmy nowe wersje Renault Mégane w scenerie wyścigów lekkoatletycznych realizując strategię klienta, któremu zależy na przedstawianiu tych modeli jako dynamicznych. W wypadku Sedana zależało nam dodatkowo na podkreśleniu jego elegancji. Celnym z naszego punktu widzenia kontrastem była ubrana w wieczorową suknię, urodziwa biegaczka zostawiająca w tyle swoich atletycznych konkurentów" - powiedziała Kinga Stablewska z Publicis i dodała: "To kolejne spoty, które koncern Renault powierzył do produkcji w Polsce. Dla nas to oznaka dużego zaufania, jakim obdarza nas Renault a jednocześnie znakomita okazja, by przekaz reklamowy dostosować do specyfiki polskiego odbiorcy".
Dołącz do dyskusji: Nowa kampania reklamowa Renault Mégane