Nordea - niecodzienna kampania promocyjna kredytu
Na całkowite odwrócenie sposobu promocji zdecydował się Nordea Bank Polska
Większość banków w przekazach reklamowych uwypukla najniższe możliwe stawki oprocentowania, w praktyce dostępne jedynie dla nielicznej grupy klientów, lub promocyjne oprocentowanie obowiązujące przez kilka pierwszych miesięcy spłaty. Przy średnim okresie kredytowania ponad 20 lat promocyjna cena w krótkim okresie nie jest jednak najważniejsza.
Na całkowite odwrócenie sposobu promocji zdecydował się Nordea Bank Polska. W kampanii reklamowej bank prezentuje potencjalnym klientom maksymalne oprocentowanie, jakie przyjdzie im spłacać przy skorzystaniu z promocyjnej oferty kredytu Nordea Habitat.
Promocja polega na tym, że w przypadku spełnienia następujących warunków: dochód miesięczny brutto 5 000 zł, wkład własny - 30 proc. i ciągłość zatrudnienia, klient otrzymuje kredyt na preferencyjnych warunkach cenowych, czyli z maksymalnym oprocentowaniem 7,19 proc. w złotówkach i 2,8 proc. we frankach szwajcarskich. Inspiracją dla stworzenia nowego produktu przez bank Nordea była kampania kredytu mieszkaniowego przeprowadzona z powodzeniem przez Nordea w Estonii w 2003 r.
W promocji banku Nordea kredytobiorca otrzymuje także bezpłatne ubezpieczenie NNW z sumą ubezpieczenia na całą kwotę kredytu. Bank nie pobiera też opłat za wcześniejsze spłaty kredytu oraz za inspekcję budowlaną. Innym atutem oferty Nordea jest możliwość wyboru dowolnego dnia w miesiącu na spłatę raty, co umożliwia klientowi dopasowanie terminu płatności do terminu pozyskania wolnych środków w miesiącu.
- W przekazie wykorzystaliśmy prostą symbolikę spełnienia marzeń o własnym lokum - mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Nordea Bank Polska. - Dłoń trzymająca makietę domu ma budzić skojarzenia z kredytem, który marzenia te ma urzeczywistnić. Istotną korzyścią przyjętego sposobu prezentacji warunków jest możliwość precyzyjnego planowania budżetu domowego, a także przejrzystość oferty. Silny akcent położono na emocjonalną część przekazu - w Nordea Bank Polska kredyt jest w zasięgu ręki, ponieważ klient wie, ile maksymalnie zapłaci.
Grupą docelową akcji promocyjnej stanowią osoby w wieku 30-49 lat, z wykształceniem minimum średnim oraz mieszkającym w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
Kreację przygotowała agencja Stargraphics stowarzyszona z grupą Dough Faber Family. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Media Planning Group. Kampania obejmuje dzienniki oraz tygodniki opiniotwórcze: "Politykę", "Wprost" i "Newsweek" oraz największe portale internetowe. Za wsparcie public relations odpowiada obsługująca bank agencja Actia Forum.
Niewykluczone, że model kampanii promocyjnej, pokazującej maksymalne oprocentowanie będzie też wykorzystywany w innych krajach regionu Morza Bałtyckiego, w których działa Nordea.
Inne
Dołącz do dyskusji: Nordea - niecodzienna kampania promocyjna kredytu