Nokaut za 5,9 mln zł kupuje 22 proc. akcji Morizon
Udziałowcy Grupy Nokaut zatwierdzili nabycie przez spółkę 22,4 proc. udziałów firmy Morizon. Kwota transakcji to 5,9 mln zł płatne w gotówce.
Przejęcie 22,4 proc. akcji Morizon (z serii E) to jeden z zapisów umowy warunkowej zawartej tydzień temu przez Grupę Nokaut z trzema akcjonariuszami tej firmy. Jeśli Morizon w br. osiągnie skonsolidowany zysk netto poniżej 2 mln zł, sprzedadzą oni 2,34 mln akcji spółki (stanowiących 18,7 proc. jej kapitału zakładowego) za symboliczne 3 zł. Gdyby do tego doszło, Nokaut miałby już 29 proc. udziałów w Morizon.
W praktyce transakcje dotyczą też firmy Melog.com, której umowę kupna za 6 mln zł i własne udziały Morizon podpisał pod koniec ub.r. (więcej na ten temat).
Grupa Nokaut tłumaczy, że ta inwestycja pozwoli jej zdywersyfikować działalność. - Chodzi o poszerzenie Grupy o takie usługi internetowe, które uzyskują przychody w minimalnym stopniu uzależnione od SEO. To właśnie istotna dla nas charakterystyka spółek Morizon oraz Melog. Ponadto nieruchomości i kredyty hipoteczne to jeden z największych sektorów gospodarki - i prognozowany jest długoterminowy wzrost rozmiaru tego rynku - mówi Sławomir Topczewski, prezes firmy. - Cały proces zakupu odbędzie się na warunkach bardzo głębokiego dyskonta w porównaniu do zagranicznych wycen oraz z gwarancją dotyczącą wyników firmy ze strony głównych akcjonariuszy Morizon - podkreśla.
Docelowo Grupa Nokaut nie wyklucza przejęcia całości akcji Morizon. Jednocześnie firma nadal szuka partnera strategicznego dla swojego najważniejszego serwisu - wyszukiwarki cenowej Nokaut.pl.
Morizon i Melog są wydawcami serwisów nieruchomościowych. W październiku ub.r. witryny pierwszej firmy, m.in. Morizon.pl, Nportal.pl i Pstro.pl, zanotowały 296 tys. użytkowników i 3,4 mln odsłon, a strony drugiej, m.in. Domy.pl, Oferty.net i Nieruchomości.pl, 636 tys. użytkowników i 11,9 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Grupa Nokaut zanotowała 8,55 mln zł wpływów ze sprzedaży i 64 tys. zł straty netto, a w samym III kwartale - 297 tys. zł straty (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Nokaut za 5,9 mln zł kupuje 22 proc. akcji Morizon