NAA: wydatki na reklamę w gazetach spadły o 14 procent
Wielu ekspertów wciąż dyskutuje czy amerykańska gospodarka przeżywakryzys. W przypadku rynku reklamy w prasie codziennej takichwątpliwości nie ma.
Z danych organizacji Newspaper Association of America (NAA)wynika, że w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wydatki nareklamę w gazetach codziennych wyniosły 8,43 miliarda dolarów ibyły niższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 14procent - informuje serwis Media Life.
To już ósmy kwartał z rzędu, w którym odnotowano spadek nakładóww tym segmencie. W I kw. b.r. główną przyczyną spadku były mniejszeo ponad 1/3 wydatki firm w kategoriach nieruchomości irekrutacja.
Nieco lepiej wyglądała sytuacja w przypadku stron internetowychgazet, w przypadku których wydatki na reklamę zwiększyły się o 7,2procenta do poziomu 804 milionów dolarów. Jednocześnie był tojednak najniższy wzrost w ujęciu rocznym od 2004 roku, kiedy NAAzaczęła monitorować ten sektor.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: NAA: wydatki na reklamę w gazetach spadły o 14 procent