Kampania reklamowa telefonu Siemens CX65
13 cm2 gra rolę w kampanii telefonu Siemens CX65
Wyjątkowo duży wyświetlacz telefonu CX65 stał się inspiracją dla przygotowanych na potrzeby kampanii spotów oraz kreacji reklamowych. W połączeniu z równolegle komunikowaną gamą jego multimedialnych funkcji, powstał sugestywny przekaz zachęcający do wykorzystania wyjątkowych możliwości CX65.
Tematyka poszczególnych kreacji jest zróżnicowana, posiada jednak wspólne elementy, w tym layout, manifestujące spójność i zwiększające skuteczność kampanii. Ukazywane są rozmaite wycinki o powierzchni 13 cm2, które - jak można podejrzewać - niewiele mówią podczas codziennej obserwacji rzeczywistości. Sytuacja zmienia się po przełożeniu 13 cm2 na ekran CX65, w pełni ukazującego wymiar otaczającego nas świata. Kawałek murawy boiska w obiektywie telefonu komórkowego Siemensa to multimedialna pocztówka lub filmowy klip w pełnej okazałości: wiwatująca publiczność, pełne trybuny i piłkarski stadion. Podobne przełożenie komunikowane jest poprzez wycinek ślubnego welonu i zdjęcie szczęśliwej młodej pary. Inna wersja wykorzystuje fragment brazylijskiego kokosa, który - jak widać na pełnym wyświetlaczu CX65 - za moment z dużą prędkością spadnie na głowę pozującego do fotografii urlopowicza… 13 cm2 wyświetlacza i czujesz jakbyś tam był.
Opisywanej kampanii towarzyszy nowy slogan branży telefonów komórkowych Siemens mobile: "Designed for life". Hasło debiutuje na polskim rynku i odwołuje się m.in. do powszechnych w telefonach Siemensa multimedialnych funkcji oraz możliwości ich wykorzystania w każdej sytuacji codziennego życia. Użytkownicy telefonu CX65, oprócz imponującego wyświetlacza o powierzchni 13 cm2 otrzymują także m.in. kamerę VGA oraz funkcje wideo oraz MMS. To "robi wrażenie", jak przekonują prasowe kreacje w kampanii Siemens mobile.
Kampania Siemensa częściowo odwołuje się do piłki nożnej. Fakt ten został wykorzystany w medialnym plasowaniu poszczególnych spotów w ścisłym towarzystwie relacji z Euro 2004. Dotyczy to m.in. bezpośrednich transmisji telewizyjnych z meczów, w przeważającej mierze w prime time, a także obecności w mediach sportowych. Gwarantuje to zwiększone dotarcie do grupy docelowej, w przeważającej mierze składającej się z mężczyzn.
W niektórych mediach drukowanych zastosowany zostanie efekt "teasera" - w ramach jednego numeru czytelnik wpierw natrafia na wspomniany, enigmatyczny wycinek murawy, a dopiero później poznaje wytłumaczenie na całostronicowej reklamie.
Prawdziwą skalę kampanii reklamowej telefonu CX65 odzwierciedla bardzo rozbudowany media plan. Kompleksowość w dotarciu do szerokiego grona odbiorców docelowych uzyskana będzie poprzez wykorzystanie telewizji, prasy drukowanej, Internetu oraz outdooru.
Spoty o emitowane będą na antenie: TVP, TVN, TVN 24, TVN 7, TVN Turbo, Polsatu, Polsatu Sport, TV 4, Discovery Channel, MTV oraz National Geographic.
Prasa obejmie takie pisma, jak: Auto Świat; Brief, Chip, CKM, Cztery Kąty, Duży Format - Gazeta Wyborcza, Elle, Film, Focus, Gazeta Wyborcza, Komputer Świat, Media & Marketing, National Geographic, Newsweek, Piłka Nożna Plus, Playboy, Polityka, Przegląd Sportowy & Tempo, Przekrój, Rzeczpospolita, Twój Styl, Viva! oraz Wprost.
W Internecie reklamę CX65 zobaczyć można będzie na stronach: 30 Ton, FTB, Gazeta.pl, GSMonLine, Info GSM, Interia, Kadra, Mobileclub, MTV, O2, Onet.pl, Onet - Technopolis, Palmtop, Pogodzinach, Przekroj.pl, Radiostacja, Sports.pl, Stopklatka, Szorty oraz Wprost. Wykorzystane zostaną m.in. takie formy, jak top layer, brandmark oraz billboard. Miłośnicy internetowych pogawędek natrafią także na reklamę telefonu Siemensa w komunikatorze Gadu-Gadu.
Reklama zewnętrzna na publicznych środkach transportu widoczna będzie w sześciu miastach: Warszawie, Katowicach, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie oraz Wrocławiu.
Prowadzoną na zlecenie Siemens Sp. z o.o. kampanię reklamową telefonu CX65 zainaugurowała emisja dwóch 15" spotów na antenie TVP podczas meczów Euro 2004 w dniu 18 czerwca. Regularna i angażująca wszystkie wymienione media kampania ruszy 5 lipca i trwać będzie do końca pierwszego tygodnia sierpnia br. Za adaptację spotów reklamowych odpowiedzialny był McCann-Erickson Polska, opracowaniem planu mediowego zajęła się agencja Media Direction OMD.
- Kampania Siemens CX65 w pełni ukazuje multimedialne możliwości tego telefonu. Podkreślamy to m.in. poprzez szerokie wykorzystanie Internetu w naszej kampanii. Chcemy komunikować fakt, że na dużym wyświetlaczu zmieścić można dużo więcej atrakcyjnych treści, niezależnie od ich tematyki i kontekstu. Uzupełniają one bogate funkcje telefonu, które wykorzystywać można zarówno podczas wakacji oraz niecodziennych wydarzeń, jak i w trakcie wykonywania biznesowych obowiązków - powiedziała Kinga Kozicka, dyrektor marketingu branży telefonów komórkowych w Siemens Sp. z o.o.
Inne
Dołącz do dyskusji: Kampania reklamowa telefonu Siemens CX65