SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jak polskie media działają na TikToku? Raport Sotrendera

Z danych Sotrendera, który przyjrzał się aktywności 200 największych polskich profili marek i mediów z Instagrama oraz Facebooka i podsumował ich działania na TikToku, wynika, że w 2024 najbardziej angażującym profilem był Polsat.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Konto Polsatu było też najbardziej aktywne – pojawiło się na nim 1 813 postów. Największą liczbę wyświetleń odnotował profil @tylko_hity, a najbardziej angażujące wideo opublikowane zostało przez Glamour Polska.

Liderami pod względem liczby obserwujących zostały profile @domgenzie oraz Łączy nas piłka, które zgromadziły po 1,6 mln fanów. W czołówce znalazł się również Netflix Polska z wynikiem 1,1 mln, a zaraz za nim uplasował się FlixBus (915 tys. obserwujących). W TOP10 znalazły się także Red Bull Polska, Fame MMA, Radio Zet, Energylandia, Polsat i McDonald’s Polska.

Łączy nas piłka na Instagramie plasuje się na szóstym miejscu, co pokazuje konsekwentny rozwój profilu na obu platformach. Netflix Polska radzi sobie równie dobrze – na Instagramie zajmuje piątą lokatę, a na TikToku trzecią. Sukces na obu platformach odnosi również Fame MMA, które na Instagramie było czwarte, a na TikToku szóste.

Z kolei @domgenzie, obecny lider, znajduje się dopiero na 30. miejscu wśród polskich profili na Instagramie, co pokazuje, że jego strategia koncentruje się przede wszystkim na TikToku.

Najchętniej oglądanym profilem minionego roku był @tylko_hity – jego treści uzyskały prawie 500 mln wyświetleń. Na drugim miejscu uplasował się McDonald's Polska, osiągając ponad 489 mln odtworzeń. Dużym zainteresowaniem cieszył się również Polsat, którego filmy zanotowały niemal 360 mln wyświetleń.

W pierwszej piątce znalazło się także Allegro, którego materiały zostały obejrzane ponad 298 mln razy, a zestawienie zamyka @streammaxpolska z wynikiem blisko 293 mln wyświetleń.

Polsat z najbardziej zaangażowaną społecznością
W minionym roku największą aktywność społeczności na TikToku wygenerował Polsat, którego Activity Index wyniósł 13 mln. Drugą pozycję z wynikiem ponad 11 mln interakcji zajął profil @brudnemysli_, a trzecią @dresscode.crew z zaangażowaniem na poziomie 10,8 mln.

Kolejną pozycję zajął Netflix Polska, zdobywając 10 mln interakcji. Jest jedyną marką z tego zestawienia, która jednocześnie znalazła się w czołówce zarówno na TikToku, jak i Instagramie.

Pierwszą piątkę zamyka @domgenzie z Activity Index na poziomie 9,7 mln. Choć jest najczęściej obserwowanym profilem, jego społeczność wykazuje niższy poziom interakcji niż konkurencji, co wskazuje na większe nastawienie na konsumpcję treści niż na aktywne zaangażowanie.

Polsat publikował najwięcej
Pod względem liczby opublikowanych treści w 2024 roku zdecydowanym liderem został Polsat, który zamieścił aż 1 813 materiałów. Tuż za nim znalazło się TTV.pl z wynikiem 1 500 postów.

Na trzeciej pozycji uplasowały się Meczyki.pl z liczbą 1 486 postów. Profil ten był również w czołówce pod względem liczby publikacji na Instagramie, co pokazuje, że strategia intensywnego tworzenia treści jest kluczowym elementem jego obecności w social mediach.

Glamour Polska z najbardziej angażującym wideo
Największe zaangażowanie w 2024 roku generowały treści związane z celebrytami. Liderem okazało się wideo opublikowane przez Glamour Polska, które przedstawiało Roberta Pattinsona na Paris Fashion Week. Na drugim miejscu znalazł się post Energylandii, pokazujący ekscytującą przejażdżkę rollercoasterem Hyperion, w której wziął udział Rafał Maślak.

Trzecie miejsce zajęło Elle Polska z materiałem przedstawiającym Damiano Davida i Dove Cameron jako jedną z najgorętszych par show-biznesu. Elle Polska znalazło się w TOP10 aż trzykrotnie – również na piątej i ósmej pozycji.

Czwartą lokatę zajęło KFC Polska dzięki kampanii promującej Rozgrzewające Sery, a na szóstym miejscu uplasował się FlixBus z zabawnym postem nawiązującym do kultowego serialu „H2O – wystarczy kropla”, co pokazuje, że memiczne treści nadal cieszą się popularnością. 

Netflix Polska udowodnił swoją siłę na TikToku, pojawiając się w zestawieniu dwukrotnie – na siódmym i dziesiątym miejscu. Z kolei zajmujący 9. lokatę profil @diozpl jako jedyny trafił zarówno do TOP10 najlepszych postów TikToka, jak i Instagrama.

Dołącz do dyskusji: Jak polskie media działają na TikToku? Raport Sotrendera

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl