SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TOP 20 graczy na polskim rynku e-commerce. Allegro i Temu dzieli przepaść

Największym graczem w polskim handlu internetowym jest niezmiennie Allegro przed Media Expert oraz RTV Euro AGD - wynika z zaktualizowanej wersji raportu "Handel internetowy w Polsce 2024", stworzonej przez firmę PMR Market Experts. Głośne w ostatnich dniach Temu znalazło się dopiero na 11. miejscu. 

Zestawienie obejmuje zarówno e-sklepy, jak i marketplace'y. Ranking objął sprzedaż lub unettowienie GMV za 2024 r., czyli sprzedaż w ramach 15 kategorii produktowych. A GMV, czyli Gross Merchandise Value (Wartość Brutto Towarów) to wskaźnik, który oznacza całkowitą wartość wszystkich towarów sprzedanych w e-sklepie w określonym czasie.

Pierwsze miejsce w rankingu należało do Allegro, na podium znalazły się też Media Expert i RTV Euro AGD. Czwarta była platforma AliExpress, a tuż za nią uplasowała się IKEA. 

– Duży awans rok do roku notuje IKEA, która wskakuje do czołowej piątki największych graczy. Na trudnym rynku IKEA zanotowała w 2024 r. dwucyfrowy wzrost sprzedaży online – e-commerce odpowiada już tym samym za ponad 1/3 sprzedaży sieci w Polsce – mówi dla Wirtualnemedia.pl Agnieszka Skonieczna,  

Kolejne miejsca należą do firm: Amazona, Zalando, X-kom, Zooplus, Oponeo i Temu. 

Zgodnie z ostatnimi danymi Gemiusa, Temu w marcu br. wyprzedziło Allegro pod kątem liczby użytkowników, ale patrząc na GMV dystans dzielący oba marketplace'y jest nadal ogromny. Nie można jednak nie zauważyć faktu, że Temu plasuje się tuż poza pierwszą dziesiątką i prawdopodobnie w 2025 r. wejdzie do top 10 – w zaledwie trzy lata od debiutu w Polsce – zauważa Skonieczna.

Kolejne pozycje należą do takich firm jak Empik, Morele, Sinsay, eobuwie.pl oraz Erli.  

– Systematycznie w górę pnie się również Erli.pl, które ma ambitne plany dalszego rozwoju w Polsce. W 2025 r. celuje w przekroczenie 2 mld zł GMV – dodaje Skonieczna.  

Na końcu rankingu top 20 największych graczy znalazły się Notino, Rossmann, Decathlon oraz H&M.  


Raport „Handel internetowy w Polsce 2024. Analiza rynku e-commerce i prognozy rozwoju na lata 2024-2029” został opublikowany we wrześniu 2024 roku przez firmę PMR Market Experts. Analizuje obecną sytuację oraz prognozy na lata 2024-2029. Zawiera niezależne wyliczenia kluczowych wartości rynkowych, w tym wielkości rynku, wartości jego poszczególnych segmentów, udziałów głównych graczy oraz jego dynamiki.

PMR Market Experts jest firmą specjalizującą się w tworzeniu cyklicznych raportów branżowych w Polsce. 

Dołącz do dyskusji: TOP 20 graczy na polskim rynku e-commerce. Allegro i Temu dzieli przepaść

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
front
W TOP 20 nie ma Media Markt. Mimo, że cała konkurencja branży RTV/AGD jest. :)
1 0
odpowiedź
User
Ania
Jakie są przychody ostatniego z listy?

Poza tym, porównywanie gmv to realnego biznesu e-comm to jednak nie na miejscu
0 0
odpowiedź