Informacje i publicystyka: TVN24.pl wyprzedził RMF24.pl, mocno w dół i.pl i portal Radia ZET
W kategorii informacyjno-publicystycznej zmalała przewaga zasięgowa WP.pl nad Onetem, natomiast portal TVN24 dzięki sporemu wzrostowi wysunął się nad RMF24.pl. Spore spadki liczby użytkowników i czasu korzystania zanotowały i.pl i witryna Radia ZET.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl we wrześniu br. WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) w kategorii informacji i publicystyki ogólnej, czyli bez treści regionalnych i o pogodzie, przyciągnęła 9,15 mln internautów (co dało 30,84 proc. zasięgu), każdego średnio na 35 minut i 17 sekund.
Ponad pół godziny przeciętnego czasu korzystania zanotował też analogiczny dział Onetu (Ringier Axel Springer Polska) - każdy z 8,75 mln użytkowników (29,48 proc. zasięgu) spędził w nim średnio 35 minut i 54 sekundy. Natomiast sekcja informacyjno-publicystyczna Interii (Grupa Polsat-Interia) przyciągnęła 5,41 mln internautów (18,24 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 27 minut i 50 sekund.
Na portalu TVN24 (TVN Warner Bros. Discovery) część z informacjami i publicystyką zanotowała 8,04 mln odwiedzających, 27,08 proc. zasięgu oraz 18 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania, na Gazeta.pl (Agora) - 5,46 mln internautów, 18,39 proc. zasięgu oraz 15 minut i 6 sekund przeciętnego czasu, a na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 5,04 mln użytkowników, 16,99 proc. zasięgu oraz 11 minut i 20 sekund średniego czasu.
Na krócej przyciągały odwiedzających analogiczne działy innych portali horyzontalnych. Na Dziennik.pl (Infor) taka sekcja miała 5,94 mln użytkowników, 19,99 proc. zasięgu oraz 5 minut i 9 sekund spędzonych średnio przez każdego, a na portalu Radia ZET (Eurozet) - 5,45 mln internautów, 18,35 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W zestawieniu są też dwie witryny, które w całości zostały zaklasyfikowane do kategorii informacyjno-publicystycznej. RMF24.pl (Grupa RMF) odwiedziło 6,46 mln internautów (co dało 21,77 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 7 minut i 17 sekund, a działający od ponad roku portal i.pl (Polska Press) przyciągnął 5,52 mln użytkowników (18,61 proc. zasięgu), każdego średnio na 3 minuty i 43 sekundy.
Część informacyjno-publicystyczna WP.pl w porównaniu do sierpnia straciła 697,9 tys. internautów (to 7,1 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2,5 minuty (czyli 7,6 proc.). Część straty do niej odrobiła analogiczna sekcja Onetu, notując spadek o 126,8 tys. użytkowników (1,4 proc.) i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania (9,8 proc.).
Natomiast dział z informacjami i publicystyką na portalu TVN24 zyskał 879 tys. odwiedzających (12,3 proc.) przy spadku średniego czasu spędzonego przez każdego o 24 sekundy (2,1 proc.). Wysunął się nad RMF24.pl, na którym ubyło 1,09 mln internautów (14,5 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 18 sekund (4,3 proc.).
Oprócz Onetu w obu statystykach zmalały wyniki dwóch innych witryn. i.pl zanotował spadek o 865,5 tys. użytkowników (13,5 proc.) i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (0,9 proc.), a część informacyjno-publicystyczna portalu Radia ZET - o 1,59 mln internautów (22,6 proc.) i 39 sekund średniego czasu (20,5 proc.).
Na Interii analogiczna sekcja straciła 1,36 mln odwiedzających (20,1 proc.), zyskując minutę i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania (7,5 proc.), na o2.pl zanotowała spadek o 1,66 mln użytkowników (24,8 proc.) i wzrost średniego czasu o 30 sekund (4,6 proc.), a na Gazeta.pl - spadek o 847,6 tys. internautów (13,4 proc.) i wzrost przeciętnego czasu o 2 minuty i 10 sekund (16,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Informacje i publicystyka: TVN24.pl wyprzedził RMF24.pl, mocno w dół i.pl i portal Radia ZET