Główne stacje tv tracą na reklamach: TVP2 najwięcej, Polsat najmniej
Polskie stacje telewizyjne w sierpniu br. cennikowo zarobiły z reklam 0,4 proc. więcej niż przed rokiem. Spadki tych przychodów zanotowały wszystkie czołowe kanały: najmniejszy - Polsat, a największy - TVP2.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe Polsatu spadły w skali roku o 1,8 proc., TVN - o 7,2 proc., TVP1 - o 9,1 proc., a TVP2 - o 27,2 proc. Wśród pozostałych czołowych stacji TVN zanotował niewielki spadek tych przychodów - 2 proc., AXN zaliczył spory spadek - 13 proc., a Viva Polska - duży spadek: 40,6 proc.
>>> Wrzesień 2012: główne stacje straciły widzów, TVN liderem
Z drugiej strony TV 4 cennikowo zarobiło z reklam o 21,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a Discovery Channel - 39,5 proc. więcej. Natomiast wpływy reklamowe Disney Channel wzrosły w skali roku ponad pięciokrotnie.
>>> Reklama radiowa: Eska Rock i Jedynka mocno w górę, RMF FM ostro w dół (TOP10)
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | VIII.2012 | VIII.2011 |
Polsat | 155 045 935 zł | 157 838 039 zł |
TVN | 135 258 365 zł | 145 731 642 zł |
TVP 1 | 90 342 884 zł | 99 417 987 zł |
TVP 2 | 54 139 460 zł | 74 367 572 zł |
Discovery Channel | 32 482 620 zł | 23 276 310 zł |
Disney Channel | 32 088 050 zł | 5 759 480 zł |
TVN 24 | 20 153 986 zł | 20 567 665 zł |
Viva Polska | 17 456 120 zł | 29 405 400 zł |
TV 4 | 16 588 085 zł | 13 679 327 zł |
AXN | 16 571 555 zł | 19 058 456 zł |
monitorowane stacje razem | 752 349 070 zł | 749 540 535 zł |
Dołącz do dyskusji: Główne stacje tv tracą na reklamach: TVP2 najwięcej, Polsat najmniej