SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czytelnicy „Gazety Wyborczej” z dostępem do tekstów „New York Timesa”

Od początku października czytelnicy „Gazety Wyborczej" (Agora) i prenumeratorzy Wyborcza.pl mogą czytać po polsku najnowsze teksty „New York Timesa". Wyboru i tłumaczeń dokonuje redakcja "GW". Proponowanie prenumeratorom tekstów amerykańskiego partnera oceniane jest przez wydawcę jako „ważny krok w rozwoju modelu subskrypcyjnego”.

Publikacje „NYT" będą się pojawiać zarówno na tradycyjnych łamach, jak i w internetowym serwisie „Wyborczej” na mocy umowy licencyjnej. Materiały partnera będą obejmowały zakres tematyczny od kultury i lifestyle'u, poprzez politykę światową i amerykańską oraz gospodarkę, aż po reportaże. - To zróżnicowane bogactwo treści dających gwarancję solidnego, nietabloidowego dziennikarstwa, sprawdzonych informacji. To kolejna ofensywa „Wyborczej" w walce z fake newsami – ocenia Piotr Stasiński, doradca Fundacji Gazety Wyborczej.

Teksty wybiera zespół redaktorów

Selekcji tekstów udostępnianych polskim czytelnikom dokonuje specjalny zespół redaktorski, złożony z 20 osób z redakcji „GW”. Już przez, pierwszy pilotażowy tydzień, codziennie w „Wyborczej" ukazywało się od 6 do 10 publikacji, wszystkie przetłumaczone na polski i opatrzone adnotacją, że pochodzą z „New York Timesa".

Teksty mają ukazywać się w różnych działach „Wyborczej".  - Media stoją dziś przed wyborem. Mogą zawężać perspektywę sobie i czytelnikom ze strachu przed innymi, przed światem, ale mogą też poszerzać tę perspektywę, oceniać sprawy z różnych stron. My w „Wyborczej" wolimy tę drugą postawę. Dlatego umożliwiamy prenumeratorom dostęp do tekstów, analiz, opinii największego zespołu dziennikarskiego na świecie - komentuje Jerzy B. Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.  

"Krok w strategii rozwoju"

„Wyborcza" nawiązała relacje z „New York Timesem" kilka lat temu, kiedy wdrożony został paywall metryczny. - Od specjalistów z amerykańskiego dziennika zespół "Wyborczej" uczył się modelu subskrypcyjnego – gościł w ich siedzibie i miał okazję porozmawiać z najlepszymi specjalistami na świecie, jak się zabrać do sprzedaży prenumerat, np. jak przestawić pracę i myślenie redakcji – mówi Piotr Stasiński. W 2019 roku - dzięki tym relacjom i współpracy – dziennik Agory zaczął wydawać specjalne dodatki „Big Ideas" czy „Turning Points". Autorkami i autorami tekstów w tych dodatkach byli wybitni dziennikarze, politycy, przedstawiciele świata nauki i biznesu. To również projekt „Parenting", czyli teksty o wychowaniu dzieci, relacjach w związku, czy rozwiązywaniu codziennych problemów.  

Jak zapewnia wydawca, publikacja materiałów z „New York Timesa" to krok w strategii „Gazety Wyborczej", opierającej się na „jakościowym, niezależnym dziennikarstwie oraz na społeczności czytelników”. - Media opierające swój byt na prenumeracie są dziś liderami w świecie informacji: „The New York Times" w USA, „Le Monde" we Francji, „Dagens Nyheter" w Szwecji, „Financial Times" w Wielkiej Brytanii – informuje Agora.

Na koniec czerwca br. z subskrypcji "GW" korzystało 258,2 tys. użytkowników, o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a kwartalne wpływy z usługi zwiększyły się o 22,5 proc. Według badania Mediapanel w sierpniu br. Wyborcza.pl zanotowała 8,26 mln użytkowników i 24,87 proc. zasięgu, a Wyborcza.biz - 1,79 mln użytkowników i 5,38 proc. zasięgu.

Z kolei średnie rozpowszechnianie płatne razem papierowej „”Gazety Wyborczej” w sierpniu 2021 r. wyniosło 53 190 egz. – o 18,34 proc. mniej, niż w analogicznym okresie roku 2020.

Dołącz do dyskusji: Czytelnicy „Gazety Wyborczej” z dostępem do tekstów „New York Timesa”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aleksander
Największy dziennik diaspory w USA i największy dziennik diaspory w Polsce, to naturalne połączenie. Marzy mi się jeszcze największy izraelski dziennik na platformie wyborczej.
0 0
odpowiedź
User
Dorota
Bardzo dobra decyzja.
0 0
odpowiedź
User
Gazeta ma Minus 20 % sprzedaży rok do roku
Dostęp do NYT nic nie zmieni. To grabarze Gazety zairają ją do końca
0 0
odpowiedź