Jak dzienniki radzą sobie w internecie? „Super Express” przed „Faktem”
Wśród portali internetowych dzienników ogólnopolskich liderami zasięgowymi są witryny „Super Expressu” i „Faktu”, które odwiedza po 9 mln użytkowników miesięcznie. W czołówce są trzy serwisy „Dziennika Gazety Prawnej”, spory wzrost zanotował Dziennik.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu 2024 roku serwis „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 9,32 mln internautów (co dało 31,32 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 17 sekund.
Poziom 9 mln użytkowników przekroczył jeszcze portal „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), jako strona www i aplikacja mobilna. Przyciągnął 9,07 mln internautów (30,48 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 17 minut i 34 sekundy.
Po kilkanaście minut spędzili też średnio odwiedzający w dwóch innych witrynach. Platforma „Gazety Wyborczej” (Agora) zanotowała 7,33 mln użytkowników, 16 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 24,62 proc. zasięgu, a portal „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) wraz z sekcją sportową Onetu, do którego został kilka lat włączony – 6,89 mln internautów, 15 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania oraz 23,15 proc. zasięgu.
CZYTAJ TEŻ: Sprzedaż dzienników 10 proc. w dół. Najwięcej straciły „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”
Na portalu „Gazety Wyborczej” od ponad dekady nielimitowany dostęp do treści jest dostępny w ramach oferty subskrypcyjnej. Na koniec września ub.r. w serwisie aktywnych było 291 tys. subskrypcji. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-subskrypcja-cyfrowa-agora-ile-zarabia-z-reklam-2
Dziennik.pl przed portalem „Rzeczpospolitej”
W czołowej dziesiątce są trzy witryny „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL). Zdecydowanie najpopularniejszy jest Dziennik.pl, który odwiedziło 6,92 mln internautów (23,24 proc. zasięgu), spędzając średnio po 5 minut i 14 sekund. Forsal.pl zanotował 4,27 mln użytkowników, 14,36 proc. zasięgu oraz 5 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Gazetaprawna.pl – 3,33 mln odwiedzających, 11,19 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 49 sekund średniego czasu.
W zestawieniu są też portale innych dzienników o profilu biznesowym. Serwis „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) przyciągnął 4,74 mln internautów (15,9 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 35 sekund, a witryna „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) – 704 tys. użytkowników (2,37 proc. zasięgu), średnio na 2 minuty i 31 sekund.
Uruchomiony przez Polska Press jesienią 2022 roku portal i.pl odwiedziło natomiast 3,45 mln internautów (11,59 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 3 minuty i 15 sekund.
W porównaniu z listopadem portal „Super Expressu” stracił 382,5 tys. użytkowników (to 3,9 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 15 sekund (3,5 proc.).
W obu statystykach zmniejszyły się też wyniki dwóch innych witryn. Serwis „Przeglądu Sportowego” i sekcji sportowej Onetu zanotował spadek o 220,5 tys. użytkowników (3,1 proc.) oraz 2 minuty i sekundę średniego czasu korzystania (11,3 proc.), zaś portal „Rzeczpospolitej” – 635,2 tys. internautów (11,8 proc.) oraz sekundę przeciętnego czasu (0,4 proc.).
CZYTAJ TEŻ: E-commerce w natarciu. Wydawcy Onetu i WP gonią Interię (Mediapanel z grudnia)
Portal „Faktu” zyskał 454,9 tys. użytkowników (5,4 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 23 sekundy (8,5 proc.). Dziennik.pl osiągnął wzrost o 1,32 mln internautów (23,7 proc.) oraz 17 sekund średniego czasu korzystania (5,7 proc.), a Forsal.pl – 53,5 tys. użytkowników (1,3 proc.) oraz minutę i 48 sekund średniego czasu (46,5 proc.).
Na portalu i.pl ubyło 173,7 tys. internautów (4,8 proc.), a w serwisie „Pulsu Biznesu” – 229,1 tys. (24,5 proc.). Przy czym w pierwszej witrynie przeciętny czas korzystania wydłużył się o 6 sekund (3,2 proc.), a w drugiej – o 21 sekund (16,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Jak dzienniki radzą sobie w internecie? „Super Express” przed „Faktem”