SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dwie trzecie polskich internautów szykuje się na Black Friday, 95 proc. zna tę nazwę

Zdecydowana większość Polaków (95 proc.) zna już termin Black Friday, a 68 proc. (o 9 pkt. proc. więcej niż w ub.r.) planuje zrobić zakupy podczas tegorocznego Czarnego Piątku, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online - wynika z badania Smartscope.

Czarny Piątek wymyślono w Stanach Zjednoczonych i obchodzony jest dzień po Święcie Dziękczynienia, przypadającym zawsze w ostatni czwartek listopada. W tym roku święto zakupów odbędzie się w piątek 29 listopada.

Osoby dokonujące zakupów podczas Black Friday to zazwyczaj łowcy okazji, którzy czekają na dobre oferty w sklepach (63 proc. badanych), a 34 proc. osób oszczędza wcześniej, aby tego dnia zrobić zakupy taniej.

Wśród produktów, które Polacy zamierzają kupić w atrakcyjnej czarnopiątkowej ofercie, najczęściej wskazywane są ubrania, obuwie, kosmetyki i elektronika użytkowa.

Mimo rosnącej popularności sklepów internetowych, wciąż znakomita większość osób (73 proc.) zamierza podczas Black Friday zrobić zakupy offline. Dotyczy to wszystkich branż, a w przypadku elektroniki użytkowej odsetek ten jest nawet wyższy.

37 proc. Polaków w Black Friday zamierza wydać więcej niż w roku 2018. 46 proc. przeznaczy porównywalny budżet na wydatki w Czarny Piątek, a tylko 3 proc. badanych ma w planach wydać mniej.

26 proc. respondentów przeznaczy w tym roku na czarnopiątkowe promocje między 500 zł a prawie 1000 zł, a ponad 1/5 chce przeznaczyć powyżej 1000 zł. Średnia kwota planowanych w tym roku wydatków wyniesie w Black Friday 382 zł.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Smartscope na zlecenie RTV Euro AGD w drugiej połowie października 2019 r., na panelu internetowym, na próbie 525 osób, które dokonywały zakupów podczas Black Friday.

Dołącz do dyskusji: Dwie trzecie polskich internautów szykuje się na Black Friday, 95 proc. zna tę nazwę

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zagwozdka
A podobno "promocje w sklepach już nie kręcą Polaków". To kręcą czy nie kręcą?
0 0
odpowiedź
User
Super hiper promocja
Znów co drugi sklep będzie stosował skuteczną, aczkolwiek nieuczciwą "przecenę" - np. buty na super hiper promocji kosztują w Black Friday 250 zł, choć ich standardowy koszt to 150 zł. Łatwo i nieświadomie można przepłacić w ten dzień.
0 0
odpowiedź
User
bart
Black Friday w polskich sklepach (internetowych i stacjonarnych) to ściema dl naiwnych. W kompulsywny sposób kupują towar na który nawet by nie spojrzeli przed tym dniem. A na pewno nie za te "niskie ceny".
0 0
odpowiedź