SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jeszcze więcej Reeboka i Shaqa. Tak chce rosnąć grupa CCC

Grupa CCC, chce żeby marki zewnętrzne, w tym globalne brandy takie jak Reebok i Shaq, stanowiły 90 proc. je asortymentu. Podkreśla, że ich sprzedaż jest bardziej zyskowna. W 2025 roku firma chce osiągnąć ponad 12 mld zł wpływów  2,4 mld zł zysku EBITDA.

Sklep CCC, fot. materiały prasoweSklep CCC, fot. materiały prasowe

W 2024 roku w ofercie grupy CCC – do której należą sieci CCC, eobuwie, Modivo, HalfPrice – 29 proc. stanowiły marki własne, takie jak Lasocki, Jenny Fairy, Gino Rossi czy DeeZee.

59 proc. asortymentu to marki partnerskie (m.in. Adidas, Puma, Nike, Vans, Converse, Crocs i Asics), zaś 12 proc. – marki, z którymi firma współpracuje w modelu licencyjnym (to m.in. Kappa, Quicksilver, Roxy czy Hunter).

Ten ostatni obszar grupa CCC rozwija we współpracy z koncernem Authentic Brands Group. – Po nieco ponad roku współpracy zawarliśmy już 12 umów licencyjnych, a tylko w najbliższym czasie podpiszemy cztery kolejne – opisywał pod koniec sierpnia ub.r. Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz CCC. Dodał, że w ciągu roku jego firma sprzedała ponad 2 mln produktów marek należących do Authentic, z czego zdecydowaną większość przypada na Reebok.

W grupie CCC więcej globalnych marek

Firma dużo mocniej chce rozwijać sprzedaż globalnych marek w modelu licencyjnym. W prezentacji na poniedziałkowej konferencji podano, że docelowo mają one stanowić 55 proc. jej oferty, z czego aż 75 proc. w sklepach Worldbox (jesienią ub.r. grupa CCC podpisała umowę franczyzową co do rozwoju tej sieci). Natomiast w sieciach CCC, eobuwie i HalfPrice ma to być 40–50  proc.

CZYTAJ TEŻ: Tak Solorz i Brzoska mają wyjść z eobuwia. Ponad miliard w gotówce i opcja kupna akcji CCC

Udział marek partnerskich ma natomiast zmaleć do 35 proc. W sklepach eobuwie i HalfPrice będzie do odpowiednio 45 i50 proc., zaś w Worldbox – 15 proc., a w CCC – 10 proc. Z kolei marki własne mają stanowić jedynie 10 proc. asortymentu firmy (w przypadku sieci CCC – 40 proc.).

Grupa CCC stawia na globalne brandy w modelu licencyjnym, ponieważ ich sprzedaż przynosi wyższe zyski. Dariusz Miłek na konferencji podkreślał, że rentowność jest dla firmy priorytetem. – Na drugie imię mam „marża – żartował. Zwracał uwagę, że klienci chcą mieć buty i ubrania znanych na świecie marek, więc są skłonni płacić za nie znacznie więcej.

Jak to wygląda w rachunku finansowym? Docelowo grupa CCC chce, żeby sieć CCC osiągała 63 proc. marży brutto, a grupa Modivo (należą do niej eobuwie i Modivo) – 50 proc. Prognozowana marża brutto z marek licencyjnych dla każdej z tych linii biznesowych to odpowiednio 65 i 60 proc.

Nieco niższą zyskowność mają dawać marki własne (odpowiednio 63 i 55 proc.), zaś znacznie słabiej wypadają marki partnerskie (50 i 42 proc.).

eobuwie i i Modivo maj być zyskowniejsze

W ostatnich latach grupa Modivo notowała rentowność znacznie niższą od pozostałych linii biznesowych grupy CCC. W 2024 roku przy 4 mld zł przychodów osiągnęła na poziomie EBITDA 7 proc. marży i 290 mln zł zysku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W zmienionej strategii firmy Modivo ma być centrum obsługi klientów jej wszystkich platform e-commerce. Będzie też odpowiadać za program lojalnościowy Modivo.club, który ruszy na początku kwietnia.

Bez tych obszarów działalności przychody grupy Modivo w br. mają zmaleć do 3,6 mld zł, zaś w 2027 roku sięgnąć 5 mld. Znacznie lepiej będzie z rentownością: marża brutto ma pójść w górę z 45 proc. w br. do 50 proc. w 2027 r., marża EBITDA – z 15 do 20 proc., a zysk EBITDA – z 540 mln do 1,1 mld zł.

Trzy razy więcej sklepów

W perspektywie pięcioletniej grupa CCC chce mocno rozwinąć skalę biznesu. W listopadzie ub.r. zapowiedziała, że pod szyldem Worldbox ma działać 1,2 tys. sklepów, zaś w poniedziałek ogłoszono zmianę na bardziej tradycyjną koncepcji handlowej w placówkach stacjonarnych eobuwie i to, że ich liczba pójdzie w górę z 50 obecnie do 400 w 2030 roku.

Sieć CCC za pięć lat ma mieć 1,2 tys. sklepów, a HalfPrice – 500. W efekcie łączna powierzchnia handlowa sklepów firmy ma zwiększyć się z 850 tys. metrów kwadratowych na koniec ub.r. do 2,35 mln na koniec 2030 r.

W 2025 roku grupa chce wypracować powyżej 12 mld zł przychodów sprzedażowych, 20 proc. marży EBITDA i 2,4 mld zł zysku EBITDA. Za pięć lat wpływy mają przekroczyć 25 mld zł wpływów, a zysk EBITDA sięgnąć 5 mld, przy utrzymaniu marży EBITDA od br. na poziomie 20 proc.

W zeszłym kwartale finansowym, od grudnia ub.r. do stycznia br. grupa CCC zwiększyła sprzedaż o 14 proc. do 2,87 mld zł. Na koniec stycznia miała 1 027 sklepów stacjonarnych, z czego 814 CCC, a 152 HalfPrice. 

Dołącz do dyskusji: Jeszcze więcej Reeboka i Shaqa. Tak chce rosnąć grupa CCC

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janusz
Znowu mu będzie stanowski czarne berło polerować ustami XD
odpowiedź
User
ZofiaPodlasie
Nie kupuję tam
odpowiedź
User
Jan
To co ma ofercie CCC można kupić na Temu lub Shien, za 1/4 ceny. Te same produkty, z tej samej chińskiej fabryki.




odpowiedź