SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agora z 1,2 mld zł przychodów i 15 mln zł zysku w 2015 roku

W 2015 roku przychody Grupy Agory sięgnęły kwoty 1,19 mld zł przy zysku netto na poziomie 15,3 mln zł. W IV kwartale ub.r. spółka miała 354 mln zł przychodów i 17,2 mln zł zysku netto.

W 2015 roku całkowite przychody Grupy wyniosły 1 189,3 mln zł i wzrosły o 7,9 proc. w stosunku do 2014 r. Wpływy ze sprzedaży usług reklamowych w Grupie zwiększyły się o 5,5 proc. i wyniosły 562,4 mln zł. Największy wzrost wpływów reklamowych został odnotowany w segmentach Internet oraz Radio. Wzrosły one również w segmentach Reklama Zewnętrzna oraz Film i Książka.

Wartość przychodów ze sprzedaży wydawnictw wyniosła 144,8 mln zł i wzrosła o 6,9 proc. w porównaniu z 2014 r. Wpływ na to miały wyższe przychody ze sprzedaży publikacji Wydawnictwa Agory m.in. filmu „Bogowie” na DVD . A także wyższe o 2,6 proc. przychody ze sprzedaży wydawnictw w segmencie Prasa, związane głównie ze wzrostem wpływów ze sprzedaży „Gazety Wyborczej”. Powodem tego była większa liczba wydań dziennika w ofercie dwucenowej oraz podwyżka ceny „GW” wprowadzona w październiku 2014 r.

W 2015 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 13,4 proc. i wyniosły 162,2 mln zł. W omawianym okresie w kinach sieci Helios zakupiono 9,3 mln biletów, czyli o 11,2 proc. więcej niż w 2014 r. (w tym samym czasie liczba biletów sprzedanych do kin w Polsce wzrosła o 10,5 proc.). Przychody ze sprzedaży usług poligraficznych w Grupie wyniosły 156,2 mln zł i zmniejszyły się o 5,5 proc. w stosunku do 2014 r.

Natomiast przychody z pozostałej sprzedaży wyniosły 163,7 mln zł i wzrosły najbardziej, bo aż o 30,4 proc. w porównaniu z 2014 r. Pozytywny wpływ na wysokość tej pozycji miały przychody ze sprzedaży w barach kinowych oraz przychody związane z koprodukcją i dystrybucją gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, które wyniosły 25,8 mln zł.

W samym czwartym kwartale ub.r. całkowite przychody Grupy wyniosły 353,9 mln zł i wzrosły o 6,1 proc. względem czwartego kwartału 2014 r. Na wzrost ten istotnie wpłynęły wyższe o 7,6 proc. przychody reklamowe w kwocie 170,1 mln zł związane z wyższym niż rynkowy wzrostem wpływów z reklamy w segmentach Internet, Radio oraz Reklama Zewnętrzna. Przychody z pozostałej sprzedaży też były wyższe o 7,6 proc. i wyniosły 49,7 mln zł.

- 4 kwartał 2015 r. przyniósł nie tylko rekordowe poziomy wpływów segmentów Radio, Internet oraz Film i Książka, ale też szereg działań rozwojowych na rynkach radiowym i internetowym, które w ostatnim czasie wykazują najwyższy potencjał rozwojowy. Jestem przekonany, że systematyczna praca nad realizacją celów strategicznych Grupy Agora, jak i różnorodność podejmowanych przez nas nowych inicjatyw pozwolą nam jeszcze bardziej zdywersyfikować portfel naszych mediów. Temu ma służyć m.in. uruchomienie pierwszego własnego kanału telewizyjnego Agory jeszcze w 2016 r. - komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory.

W 2015 roku koszty operacyjne netto wyniosły 1,17 mld zł i były o 4,5 proc. wyższe niż rok wcześniej.  Największy wzrost zanotowały koszty reprezentacji i reklamy, które poszły do góry o 19,9 proc. O 16,1 proc. do 401 mln zł wzrosły z kolei koszty usług obcych.

W ub.r. wskaźnik EBITDA Agory wyniósł 120,7 mln zł, czyli o 55,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka w ub.r. miała 15,3 mln zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej notowała 11 mln zł starty netto.

Z kolei EBITDA medialnej spółki w okresie od października do grudnia ub.r. wyniosła 41,3 mln zł, o 62,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a zysk netto uplasował się na poziomie 17,2 mln zł, czyli aż o 77,3 proc. wyższym niż rok wcześniej.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Dołącz do dyskusji: Agora z 1,2 mld zł przychodów i 15 mln zł zysku w 2015 roku

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
boom box
wyniki Agory nie najgorsze, ale kryzys dopiero uderzy, kończą się rządowe zlecenia (reklamy, płatne artykuły, prenumeraty etc.) czas zderzyć się z wolnym rynkiem, który jest brutalny...
odpowiedź
User
widz555
wyniki Agory nie najgorsze, ale kryzys dopiero uderzy, kończą się rządowe zlecenia (reklamy, płatne artykuły, prenumeraty etc.) czas zderzyć się z wolnym rynkiem, który jest brutalny...


Niedoszczekanie twoje.
odpowiedź
User
boom box
wyniki Agory nie najgorsze, ale kryzys dopiero uderzy, kończą się rządowe zlecenia (reklamy, płatne artykuły, prenumeraty etc.) czas zderzyć się z wolnym rynkiem, który jest brutalny...


Niedoszczekanie twoje.
bojaźń przed wolnym rynkiem widzę wielką, czas spróbować liberalizmu, który tak się wychwalało i frustracje nic tu nie pomogą...
odpowiedź