2009: reklamodawcy wydadzą więcej pieniędzy na internet niż telewizję
Wielka Brytania będzie pierwszą wielką gospodarką, w której reklamodawcy przeznaczą więcej pieniędzy na internet niż telewizję.
Według agencji medialnej Group M, już na koniec obecnego roku wydatki reklamodawców w obu medialnych sektorach będą w Wielkiej Brytanii na zbliżonym poziomie. Internet ma tutaj stanowić 24,8 procenta reklamowych budżetów, a telewizja 26 procent - informuje serwis Guardian Unlimited.
Group M prognozuje, że w bieżącym roku wydatki na internet zwiększą się o 30,8 procenta, do poziomu 3,4 miliarda funtów, przy wzroście o 1 procent do poziomu 3,56 miliarda funtów w przypadku telewizji.
Według Group M, zmiana na prowadzeniu na korzyść internetu nastąpi już na początku 2009 roku, a temu medium wystarczy do tego ledwie 6-procentowy wzrost reklamowych wydatków.
Agencja szacuje, że największy sektor reklamy w sieci na rynku brytyjskim - 63 procent - stanowiły w minionym roku reklamy w wyszukiwarkach. Sytuacja ta nie zmieni się także w roku obecnym, a wspomniany wskaźnik wzrośnie do 65 procent.
źródło: Guardian Unlimited
Dołącz do dyskusji: 2009: reklamodawcy wydadzą więcej pieniędzy na internet niż telewizję