Zysk Agory niższy z powodu płac i inwestycji w internet, w planachakwizycje
Na obniżenie zysku grupy medialnej Agora w II kw. wpływ miał wzrostpłac i inwestycje rozwojowe w działalność internetową, poinformowałprezes Marek Sowa we wtorek. Sowa poinformował też, że Agorarozmawia o kolejnych akwizycjach.
"Spodziewamy się, że w całym roku całkowity wzrost kosztówwynagrodzeń i świadczeń wyniesie 14%" - powiedział Sowadziennikarzom. Zaznaczył, że główną operację restrukturyzacji płacspółka przeprowadziła w maju. Według niego, obecnie wzrost płac wAgorze może mieć związek głównie ze zwiększeniem zatrudnienia woperacjach internetowych.
Strategia realizowana przez Agorę zakłada taką zmianęprzychodów, żeby za trzy lata większość pochodziła z innych źródełniż dzienniki płatne. W II kw. spółka otworzyła 13 nowych serwisówinternetowych i jeden przebudowała. Obecnie prowadzi operacje winternecie pod łącznie 65 markami.
Pod koniec II kw. Agora sfinalizowała transakcję przejęciaspółki Trader.com (Polska) za 54,35 mln USD. Spółka konsolidujewyniki Trader od 30 czerwca.
"Prowadzimy prace nad kolejnymi akwizycjami" - powiedział Sowapodczas telekonferencji we wtorek. Nie sprecyzował, czy spółka chcesfinalizować jakieś transakcje jeszcze w tym roku. Zaznaczyłjednak, że akwizycji należy się spodziewać również w innychsegmentach rynku niż internet.
"Nie będziemy inwestować tylko w internecie" - zaznaczył Sowa. Wzeszłym roku Agora zarejestrowała spółkę zależną na Ukrainie. Sowazaznaczył, że Agora obserwuje również inne rynki zagraniczne.
Agora poinformowała, że w I połowie roku wpływy ze sprzedażyreklam w "Gazecie Wyborczej" wyniosły 271,3 mln zł i wzrosły o 9,4%r/r. Przychody ze sprzedaży egzemplarzy były o 1,5% wyższe niżprzed rokiem i wyniosły 79,2 mln zł. W tym okresie "GW" sprzedawałaśrednio 418 tys. egzemplarzy, a jej udział w wydatkach na reklamę wdziennikach wzrósł do około 43%.
Przychody grupy AMS (reklama zewnętrzna) wzrosły w I połowieroku o 10,8% do 93,5 mln zł. Wpływy segmentu czasopism wyniosły56,7 mln zł i wzrosły o 7,6%, a EBITDA wzrosła o 15,9%. Radiostacjezwiększyły przychody o 25,3% do poziomu 41,6 mln zł. Przychody zreklam działalności internetowej wyniosły 22,2 mln zł, tj. o 11,8mln zł więcej niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Zysk Agory niższy z powodu płac i inwestycji w internet, w planachakwizycje