Watchout Studio dołączyło do Klubu Producentów Reklamowych. KPR ma nową strategię
Do Klubu Producentów Reklamowych działającego w strukturach SKM SAR dołączyło Watchout Studio. KPR wprowadza też nową strategię - chce działać na rzecz transparentnych przetargów na produkcje reklamowe.
Watchout Studio dołączyło do KPR z początkiem lutego br. To pierwsze rozszerzenie klubu od czasu powołania organizacji w styczniu 2018 roku.
Watchout Studio to dom produkcyjny założony w 2007 roku przez Piotra Woźniaka-Staraka, prowadzony przez Krzysztofa Tereja. Na swoim koncie ma sześć filmów fabularnych, serial w produkcji i ponad 100 reklam. Najważniejsze tytuły: „Bogowie” (2,2 miliona widzów) i „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” (1,8 miliona widzów) były wielokrotnie nagradzane na festiwalach w Gdyni, Camerimage oraz przez kapitułę Polskich Nagród Filmowych Orły.
- Bardzo się cieszę, że Watchout Studio zdecydowało się spełnić kryteria członkowskie i dołączyć do KPR. Kryteria pomyślane są tak, aby wyróżniać studia najlepsze, oferujące wysokie bezpieczeństwo finansowe i prawne swoich działań - ich spełnienie nie jest łatwe. Obserwowaliśmy Watchout Studio od pewnego czasu i jesteśmy pod wrażeniem rozwoju studia i pomysłu na biznes. Staramy się, aby studia budujące KPR były podobne pod względem jakości oferowanych usług, ale różniły się podejściem do biznesu, bo taka różnorodność jest inspirująca dla wszystkich członków klubu. Watchout Studio ze swoją silną nogą fabularną i rozwijaną na jej bazie częścią reklamową jest wartościowym uzupełnieniem grona studiów KPR - powiedział Julian Dworak, dyrektor KPR.
Klub Producentów Reklamowych działa na rynku dwa lata, w ciągu których m.in. doprowadził do sformułowania i opublikowania w ramach Białej Księgi Komunikacji Marketingowej rekomendacji z zakresu efektywnej współpracy między producentami a zamawiającymi ich usługi, regularnie prowadzi badania sektora produkcji filmów reklamowych, działa na rzecz podnoszenia kompetencji producentów i zamawiających produkcję oraz zainicjował Ad Goes Green, mający na celu wspieranie zielonej zmiany w branży komunikacji marketingowej.
- Efekty dwóch lat działalności KPR są bardzo zadowalające. Będziemy kontynuowali większość podjętych inicjatyw jednocześnie koncentrując się na nowo zdefiniowanym celu. Chcemy zdecydowanie działać na rzecz dobrych, konkurencyjnych i transparentnych przetargów na produkcję reklamową. Uważamy, że w większości przypadków zapewnia to model przetargowy, w którym reżyser jest związany z producentem - tzw. model jeden reżyser, jedno studio - i naszym celem jest szeroka edukacja zarówno producentów jak i zamawiających w tym zakresie, tak, aby wzorem rozwiniętych rynków, takich przetargów było jak najwięcej - powiedział Julian Dworak.
Obecnie w skład KPR wchodzi osiem domów produkcyjnych: Dynamo, Film Produkcja, Opus Film, OTO, Papaya, Tango, Tank i Watchout. Klub działa w strukturach Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i jest członkiem europejskiej federacji organizacji branżowych producentów filmów reklamowych CFP-E.
Dołącz do dyskusji: Watchout Studio dołączyło do Klubu Producentów Reklamowych. KPR ma nową strategię