Unilever Kreatywnym Marketerem Roku
Organizatorzy Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions ogłosili koncern Unilever Kreatywnym Marketerem Roku 2024. Tytuł ten przyznawany jest marketerowi, który „przez dłuższy czas zgromadził pokaźny zbiór kultowych, nagrodzonych Lwami prac, a firma Unilever zyskała reputację producenta odważnych, kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań marketingowych”.
Unilever ostatni raz otrzymał tytuł Kreatywnego Marketingu Roku w 2010 roku i od tego czasu zgromadził setki Lwów na festiwalu reklamowym Cannes Lions. Na ubiegłorocznym konkursie koncern został nagrodzony Lwami dla wielu swoich marek, w tym Dove, Hellmann's, Dirt Is Good (znanych jako Persil, Skip i OMO), Magnum, Vaseline, Marmite i Pot Noodle.
W 2023 roku największa marka Unilever, Dove, została nagrodzona Grand Prix Media Lions za kampanię „#TurnYourBack” zorganizowaną przez Ogilvy, Londyn / DAVID, Madryt. Akcja #TurnYourBack została uznana przez przewodniczącego jury Media Lions, Christiana Juhla, za „aktualny przykład tego, jak nasza branża może wykorzystać siłę mediów, aby chronić młodych ludzi i umożliwiać im odrzucenie odczuwanej przez nich presji dostosowania się do sztucznych standardów i bądźcie pewni swojego prawdziwego, niefiltrowanego „ja”. Kampania była reakcją na „filtr piękna” TikToka, który według marki utrwalał nierealistyczne standardy piękna.
Organizatorzy Cannes Lions zwrócili także uwagę na platformę kreatywną marki Unilever Hellmann „Make Taste, Not Waste”, podkreślając jej długoletnią misję pomagania ludziom w walce z marnowaniem żywności w kuchni, ostatnio przy pomocy „Mayo Cat” podczas Super Bowl. W tym samym humorystycznym tonie kampania Hellmanna „Mayo McHack” nauczyła Brytyjczyków, jak „zhakować” brakującą pozycję z majonezem w menu słynnej sieci restauracji, zdobywając w zeszłym roku dwa Srebrne Lwy za PR oraz doświadczenie marki i aktywację.
Czytaj także: polskie agencje z nagrodami na Cannes Lions 2023
Tegoroczny Cannes Lions Festival odbędzie w dniach 17-21 czerwca.
Dołącz do dyskusji: Unilever Kreatywnym Marketerem Roku