TVN wyprzedza reklamowo Polsat, TVP 1 i TVP 2 w dół
W I kwartale br. polskie stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 2 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrosty wpływów reklamowych zanotowały TVN i Polsat, a spadki - TVP 1 i TVP 2.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że TVN w I kwartale br. zarobił z reklam 22,1 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast Polsat - 10,1 proc. więcej. W ten sposób stacja z Grupy ITI wyprzedziła kanał Solorza-Żaka, awansując na pierwsze miejsce w rankingu przychodów reklamowych.
>>> TVN nadal najchętniej oglądany, Polsat stracił najwięcej
Zajmujące kolejne miejsca w zestawieniu TVP 1 i TVP 2 zanotowały sporo mniejsze wpływy reklamowe niż przed rokiem. Jedynka zarobiła 23,1 proc. mniej, a Dwójka - 21,4 proc. Jeszcze bardziej spadły przychody reklamowe Viva Polska i MTV Polska - odpowiednio o 47,5 i 45,5 proc. W efekcie ta druga stacja wypadła z czołowej dziesiątki.
>>> Tydzień w reklamie tv: TVN przed Polsatem, więcej na żywność
Za to National Geographic Channel zarobił z reklam o 73,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a Discovery Channel - o 24,8 proc. więcej. Z kolei wpływy reklamowe TVN 24 zwiększyły się o 11,4 proc., TV 4 - o 8,5 proc., a AXN - o 5,6 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
I-III.2012 | I-III.2011 | |
TVN | 736 918 317 zł | 603 462 634 zł |
Polsat | 719 859 555 zł | 653 537 236 zł |
TVP 1 | 396 286 201 zł | 515 128 393 zł |
TVP 2 | 268 911 914 zł | 342 021 883 zł |
AXN | 101 556 155 zł | 96 179 901 zł |
Discovery Channel | 91 903 470 zł | 73 605 930 zł |
TV 4 | 75 199 408 zł | 69 320 330 zł |
TVN 24 | 74 581 276 zł | 66 927 762 zł |
Viva Polska | 70 086 245 zł | 133 406 800 zł |
National Geographic Channel | 53 372 650 zł | 30 797 085 zł |
… | ||
MTV | 31 154 260 zł | 57 125 755 zł |
monitorowane stacje razem | 3 194 896 882 zł | 3 132 172 501 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 3 229 523 935 zł | 3 162 298 656 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 34 627 053 zł | 30 126 155 zł |
Dołącz do dyskusji: TVN wyprzedza reklamowo Polsat, TVP 1 i TVP 2 w dół