TikTok stracił 1,1 mln polskich użytkowników. Dłużej na Instagramie, Twitter i Linkedin ze wzrostami
W maju br. mocno zmalała liczba polskich internautów na TikToku i blogach w domenie Blogspot, przy czym średni czas korzystania z TikToka i Facebooka wydłużył się o ponad godzinę. Wzrosły też statystyki Twittera i Linkedin.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju br. Facebooka, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 26,49 mln polskich użytkowników, z których każdy spędził przeciętnie 16 godzin, 13 minut i 55 sekund. Platforma przyciągnęła 88,55 proc. wszystkich polskich internautów.
Po kilkanaście mln użytkowników w Polsce mają trzy inne platformy społecznościowe. Instagram, tak jak Facebook należący do koncernu Meta, w maju przyciągnął 15,43 mln internautów (co dało 51,58 proc. zasięgu), którzy spędzili przeciętnie po 4 godziny, 11 minut i 50 sekund.
TikTok zanotował 13 mln odwiedzających, 43,47 proc. zasięgu oraz 17 godzin, 12 minut i sekundę średniego czasu korzystania, w tej ostatniej statystyce jest liderem zestawienia. Natomiast na Twitterze 11,13 mln użytkowników (37,22 proc. zasięgu) spędziło przeciętnie po 56 minut i 4 sekundy.
Po niecałe 8 mln polskich internautów odwiedziło Pinteresta i Snapchata. Pierwsza platforma zanotowała prawie 8 mln użytkowników, 26,74 proc. zasięgu oraz 36 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a druga - 7,83 mln odwiedzających, 26,18 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 2 minuty i 16 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautów.
Na dotyczący głównie życia zawodowego LinkedIn zajrzało 6,22 mln użytkowników (20,81 proc. zasięgu), każdy spędził tam przeciętnie 9 minut i 14 sekund. Domena blogowa Blogspot zanotowała zdecydowanie najkrótszy czas korzystania - 5,77 mln internautów spędziło na niej średnio 3 minuty i 9 sekund.
Jedyną polską platformą w zestawieniu jest Wykop, który odwiedziło 3,74 mln internautów (12,5 proc. zasięgu), spędzając średnio po 22 minuty i 22 sekundy. Jego amerykański odpowiednik Reddit zanotował 2,93 mln polskich użytkowników, 9,81 proc. zasięgu oraz 21 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania.
W porównaniu do kwietnia Facebook przy spadku liczby użytkowników o 98 tys. (0,4 proc.) zyskał godzinę, 7 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania (7,4 proc.). Natomiast Instagram zanotował wzrost liczby odwiedzających o 146,4 tys. (1 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 11 minut i 59 sekund (4,5 proc.).
Na większości platform z rankingu zmalała liczba internautów. Najwięcej stracił TikTok - 1,11 mln użytkowników (7,9 proc.), przy czym przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o godzinę, 23 minuty i 58 sekund (8,9 proc.).
Pinterest zanotował spadek o 311 tys. użytkowników (3,7 proc.) oraz wzrost średniego czasu korzystania o 43 sekundy (2 proc.). Na Snapchacie ubyło 551,6 tys. internautów (6,6 proc.) i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (0,1 proc.), na blogach w domenie Blogspot - 899,4 tys. użytkowników (13,5 proc.) i 25 sekund średniego czasu korzystania (11,7 proc.), a na Wykopie - 182,4 tys. internautów (4,6 proc.) i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,5 proc.).
Za to Twitter osiągnął wzrost liczby użytkowników o 173 tys. (1,6 proc.) oraz 3 minuty i 24 sekundy spędzonego średnio przez odwiedzającego (6,5 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na LinkedIn przy wzroście liczby internautów o 388 tys. (6,6 proc.) przeciętny czas korzystania zmalał o minutę i 30 sekund (14 proc.). Natomiast Reddit zanotował spadek liczby użytkowników o 415,7 tys. (12,4 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 2 minuty i 17 sekund (12 proc.).
Dołącz do dyskusji: TikTok stracił 1,1 mln polskich użytkowników. Dłużej na Instagramie, Twitter i Linkedin ze wzrostami