TikTok wprowadza awatary
TikTok wprowadza funkcję TikTokAvatars. Pozwoli ona twórcom na stworzenie awatara, którego wygląd będą mogli spersonalizować, np. odpowiednio dopasować kolor włosów, makijaż czy dodatki, a tym samym podkreślić indywidualność każdego z użytkowników platformy.
TikTok zaznacza, że od początku dba o to, aby każdy z użytkowników mógł być sobą i w pełni wykorzystywał swoją kreatywność na platformie. Z początkiem czerwca (od wtorku) firma wprowadziła globalnie nową funkcję TikTokAvatars. Dzięki niej użytkownicy będą mogli stworzyć własnego awatara, czyli swój graficzny odpowiednik, którego wygląd będzie można dopasować do indywidualnych preferencji.
„TikTokAvatars to kolejny krok w stronę podkreślenia indywidualizmu i charakteru każdego z twórców i użytkowników aktywnych na TikToku. Od dziś użytkownicy naszej platformy maja możliwość wyboru poszczególnych cech wyglądu, takich jak kolor i faktura włosów, ton skóry czy kolor oczu. Awatar może też nosić charakterystyczne okulary, garderobę, a także biżuterię. Dostępna baza atrybutów, z której zgodnie z własnymi fantazjami i potrzebami mogą korzystać nasi użytkownicy, sprzyja tworzeniu inkluzywnego i otwartego środowiska wypełnionego empatią. Już teraz udostępniamy pierwszą wersję TikTokAvatars, ale będziemy systematycznie rozwijać tę funkcję, aby nasi użytkownicy mogli w jak najpełniejszy sposób tworzyć i nawiązywać relacje” – komentuje cytowana w komunikacie Paula Kornaszewska, head of operations TikTok CE.
TikTok zobowiązuje się do tworzenia inkluzywnej i różnorodnej platformy, co w tym przypadku wyraża się także w uwzględnianiu głosu użytkowników w trakcie całego procesu tworzenia nowej usługi. Poza informacjami zwrotnymi od użytkowników, TikTok wykorzystuje w projektowaniu nowej funkcji zaangażowanie grupy CreatorDiversityCollective, aby zapewnić możliwie najszerszą gamę dodatków i opcji wyboru, by absolutnie każdy mógł odwzorować swój wygląd do detali.
Aby stworzyć własny awatar, należy otworzyć sekcję efektów w aplikacji i wyszukać efekt Avatar. Z tego poziomu można spersonalizować zdjęcie, a gdy wybierzemy wszystkie elementy, aplikacja pozwoli na nagranie filmu, dzięki któremu awatar nauczy się gestykulować i poruszać tak jak użytkownik.
Jak wynika z badania Mediapanel, w kwietniu br. TikToka odwiedziło 14,11 mln użytkowników w Polsce (46,93 proc. zasięgu), którzy spędzali tam przeciętnie 15 godzin, 48 minut i 3 sekundy.
Dołącz do dyskusji: TikTok wprowadza awatary